یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
خوانش افسانه‌های شیرین کره‌ای و معرفی کتاب نوابغ و مشاهیر معلول جهان

هرمزگان - افسانه‌های شیرین کره‌ای، خوانش و کتاب نوابغ و مشاهیر معلول جهان در شهرستان پارسیان هرمزگان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) شهرستان پارسیان در غرب هرمزگان، همچنان روزهای پرکار کتاب محوری را از جمع خوانی کتاب تا خوانش قصه و معرفی کتاب تجربه می‌کند.

به مناسبت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین، کتاب «دیدار با فردا» در پارسیان جمع‌خوانی شد.

مسئول کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان از خوانش و معرفی کتاب «دیدار با فردا» با موضوع فلسطین به مناسبت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین گفت.

حلیمه روشن زاده ادامه داد: این کتاب ذکر مختصر، اما عمیق و فراگیر، از کودکان جهان و آینده‌های فراموش شده آنان است. کودکان ویتنام، فلسطین، آمریکای لاتین و… همگی سرنوشت مشترکی داشته‌اند، اما شاید آینده‌شان همچون گذشته آنان نباشد.

وی افزود: شاید سرنوشت کودکان ایران، پس از انقلاب، طلیعه‌ای باشد برای امید به آینده‌های روشن‌تر برای همه کودکان جهان، بنابراین در این کتاب، به کمک تصاویر زنده و گویا، از کودکان سخن می‌رود و از فردایی که در انتظار آن‌ها است.

او گفت: در بخش قدس که محسن طاهری خوانش کرد آمده است: وقتی قدس می‌سوخت، ما اشک می‌ریختم و ناله می‌کردیم. اما آن‌ها قهقهه می‌زدند! آن‌ها اسرائیلی بودند، خانه ما را هم با قدس به آتش کشیدند. قدس می‌سوخت و آمریکا دم بر نمی‌آورد. دیگران هم سکوت کرده بودند! … قدس باید آزاد شود، اسرائیلی ها غاصب هستند.

کتاب «دیدار با فردا» اثر حمید گروگان، در ۵۲ صفحه در قطع رُقعی، جلد شومیز و به قیمت یک هزار و پانصد تومان از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است.

خوانش افسانه‌های شیرین کره‌ای برای کودکان پارسیانی

کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان با افسانه‌های شیرین کره‌ای میزبان کودکان این شهرستان بود.

دانش آموزان پایه پنجم مدرسه پسرانه رشد پارسیان ضمن بازدید از این کتابخانه، با هدف آشنایی با خدمات کتابخانه‌های عمومی، در یک رقابت نقاشی کتابخانه‌ای شرکت کردند و به عضویت کتابخانه درآمدند.

حلیمه روشن زاده، کتابدار برای انس بیشتر دانش آموزان قصه «داروی کشنده» برگرفته از کتاب قصه ها و افسانه‌های شیرین کره‌ای تعریف کرد.

هیون بائه شین نویسنده کتاب از بین صدها قصه و افسانه کره‌ای، ۸ داستان کوتاه از زیباترین و آموزنده‌ترین آن‌ها را در کتاب قصه‌ها و افسانه‌های شیرین کره‌ای برای کودکان گردآوری کرده است.

همچنین این کتاب مجموعه‌ای از ضرب‌المثل‌های قدیمی ایرانی را همراه با معانی‌شان در بردارد که برای کودکان بسیار آموزنده و سرگرم‌کننده است.

آموزش به کودکان همواره باید با مفاهیمی جذاب و سرگرم کننده همراه باشد این مسئله به خوبی در کتاب قصه‌ها و افسانه‌های شیرین کره‌ای رعایت شده است. از نقاط قوت قصه‌های کره‌ای می‌توان به این موضوع اشاره کرد که علاوه بر سرگرم کردن و آموختن مفاهیم به کودکان، آن‌ها را با مهارت‌های زندگی آشنا می‌کند و سعی در پرورش نسلی جوان دارد که انسان‌هایی آگاه، متعهد و فرهیخته باشند.

معرفی مجازی کتاب نوابغ و مشاهیر معلول جهان پارسیان

به مناسبت روز جهانی معلولان، کتاب نوابغ و مشاهیر معلول جهان نوشته منصور برجیان در قالب فیلم، پوستر و تهیه پاورپونت به صورت مجازی در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان معرفی شد.

در معرفی این کتاب آمده است: روایت‌ها جهان ما را می‌سازند. آن‌چه نمی‌گوییم و نمی‌شنویم و نمی‌خوانیم، بیرون از جهانِ معنایی و تجربه‌های ما قرار می‌گیرد و ناشناخته می‌ماند. چند نفر از ما روایت‌های یک فرد معلول را شنیده‌ایم و به دردِ دل‌شان گوش داده‌ایم؟ چند نفرمان کتاب‌هایی خوانده‌ایم که شخصیتی توان‌یاب دارند؟ روایت‌هایی که وجود و حضور تفاوت‌ها را بازمی‌گویند، از ما انسان‌هایی آگاه و روادار می‌سازند که به شرایط جامعه خود حساس هستند و می‌کوشند گامی برای بهبود آن بردارند.

برخی به علت نداشتن درک درست و جهان‌بینی صحیح و فقر فرهنگی، معلولیت را به عجز و ناتوانی تعبیر کرده و معلولان را کمتر مورد توجه قرار داده‌اند اما در کتاب «نوابغ و مشاهیر معلول جهان» بر این موضوع که در خلق آثار بدیع و بی‌بدیل، این مغز و روان است که خلاق و سازنده است، نه اعضای فیزیکی انسان، تاکید شده است.

منصور برجیان، نویسنده این کتاب نیز خود از ناحیه دو پا فلج است. وی در این کتاب به دنیای مخترعان، دانشمندان و هنرمندان معلول جهان قدم گذاشته و نقص جسمانی را در مقابل روح بزرگ و باعظمت آن‌ها کوچک دانسته است.

وی در کتابش علاوه بر ارائه زندگی‌نامه نوابغ و مشاهیر معلول، به پرسش‌های عامه مردم درباره این‌که نوابغ و مشاهیر معلول چگونه مردمی بوده‌اند، چگونه و از چه راه می‌زیستد، خلق و خوی و زندگی شخصی‌شان چگونه بوده، خوشبخت بوده‌اند یا نه، در عشق و ازدواج احوال آن‌ها به چه منوال بوده، با عامه مردم و دانشمندان و ادیبان بزرگ چه ارتباطی داشته‌اند، چگونه به این موفقیت‌ها رسیده‌اند، این موفقیت‌ها چه تاثیری در زندگی مادی و معنوی آن‌ها داشته و این‌که چگونه توانسته‌اند بر مشکلات معلولیت خود فائق آیند و مسیر تکامل و تعالی را شایسته طی کنند، پاسخ گفته است.

مولف در این کتاب به زندگی نوابغی همچون هلن کلر، ابراهیم خان زند، آلبرت اینشتین، لودویک بتهوون، سارا برنارد، نوعلی برومند، غلامحسین بنان، خورخه لوئیس بورخس، مارسل پروست، لویی بریل، جوزف پولیتزر، ادگار دگا، میگوئل دو سروانتس ساودرا، رودکی، فرانکلین دلانو روزولت، نجفقلی سرشار قراچه داغی، حسین طه، جان فورد، محمد قاضی، فوانسیسکو گویا و هومر پرداخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها