جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
اعتبار تامین شود کتابخانه مرکزی ساری را سال ۱۴۰۳ افتتاح می‌کنیم

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در جریان بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح کتابخانه مرکزی ساری، تاکید کرد، در صورت تخصیص بودجه، کتابخانه مرکزی مازندران سال آینده تاسیس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درحاشیه آیین خودکفایی در تولید کاغذ کتاب‌های درسی که جمعه (دهم آذرماه) در ساری برگزار شد، جمعی از خبرنگاران حوزه کتاب از طرح کتابخانه مرکزی ساری بازدید کردند.‌

در این بازدید، سکینه خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با بیان اینکه سال ۸۶ کلنگ احداث کتابخانه مرکزی ساری به زمین زده شد، گفت: به‌دلایل مختلف این پروژه به پایان نرسیده است، برای این کتابخانه ۲ هزار متر زیر بنا و ۷۵۰ متر ساختمان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: بعد از گذشت ۱۲ سال از آغاز ساخت کتابخانه، طرح ۷۰ درصد پیشرفت کرده است. این بنا با رویکرد سنتی طراحی شده بنابراین با گذشت ۱۲ سال، تغییراتی ساخت این طرح نیاز است.

به‌گفته، مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این کتابخانه نیمه‌تمام به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح، تاکید کرده است، در صورت تخصیص این بودجه، کتابخانه مرکزی مازندران سال آینده تاسیس خواهد شد.

وی اعلام کرد: ۱۲ کتابخانه در ساری و ۱۸ کتابخانه در بابل فعال هستند.

هیچ‌کدام از پروژه‌های کتابخانه‌ای تعطیل نشده است

مهدی رمضانی در این بازدید گفت: درحال حاضر هیچ‌کدام از پروژه‌های کتابخانه‌های مرکزی متوقف نیست و همه فعال هستند.

به‌گفته دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اولویت ساخت با کتابخانه مرکزی گیلان است و بعد از آن کتابخانه هرمزگان تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نمونه خوبی از کتابخانه‌های مرکزی است، افزود: مدل طراحی کتابخانه مرکزی در ایران پیش رو است. کتابخانه مرکزی مجموعه فرهنگی است که فعالیت‌های مختلفی با محوریت کتاب در آن انجام می‌شود، کتابخانه سهند آذربایجان شرقی هم همین ویژگی‌ها را دارد.

رمضانی گفت: تلاش شده طراحی فضای سنتی کتابخانه به‌روز باشد. کتابخانه مرکزی بیشتر خدمات‌محور است و ظرفیت دارد در ارائه تسهیلات به کتابداران، پیش‌رو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها