پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
پیشرفت خراسان شمالی با برگزاری مسابقات قرآن کریم دو چندان خواهد شد

خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: برکات و پیشرفت استان با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم چندین برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد عصر پنجشنبه در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنور بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این مسابقات زمینه قرآنی شدن تمام فرزندان این استان فراهم شود.

وی اظهار داشت: با پشتوانه و حمایت نماینده ولی فقیه در استان این میزبانی را قبول کردیم.

حسین نژاد تصریح کرد: قرآن کتاب هدایتگر است اما برای برخورداری از این هدایت‌گری باید رمز و راز آن را دریابیم و این منوط به انس ما با قرآن است.

وی با بیان اینکه ممارست و تمرین برای فهم زبان قرآن الزامی است، گفت: در تمامی موضوعات مختلف می‌توانیم به قرآن به عنوان یک راهنما تکیه کنیم.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: اهالی خراسان شمالی در تمام زمینه‌های فرهنگی و قرآنی و به ویژه ولایت مداری زبانزد هستند و برگزاری مسابقات قرآنی موجب برکات و پیشرفت استان خواهد شد.

وی افزود: استان خراسان شمالی به عنوان میزبان این دوره از مسابقات بیش از ۷۰۰ مهمان در رده‌های مختلف را در روزهای نهم تا هجدهم آذرماه پذیرایی خواهد کرد.

حسین‌نژاد تاکید کرد: با احتساب میهمانان و کادر اجرایی در طول برگزاری این دوره از مسابقات بیش از هزار نفر درگیر برنامه‌ها هستند.

وی گفت: در حاشیه این دوره از مسابقات قرآن کریم نمایشگاه کتاب و همچنین نمایشگاهی از هنرهای دستی استان خراسان شمالی برگزار شده است.

حسین‌نژاد با بیان دستاوردهای ارزنده برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقات با دستاوردهای مهمی از جمله دستاوردهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی برای خراسان شمالی همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها