پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
اهدای کتاب به مساجد در استان زنجان

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی؛ کتاب‌های مذهبی به مساجد اهدا شد.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در استان زنجان ۳۸۶ باب کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کند که در ۹۸ باب از این کانون‌ها کتابخانه وجود دارد.

وی تصریح کرد: از کل کتابخانه‌های موجود درکانون‌های مساجد ۷۶ باب مخزن‌دار و ۱۲ کتابخانه باز است که همه روزه باز بوده و اعضای کانون‌های مساجد می‌توانند از آنها استفاده کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های کانون پایش منابع کتابخانه‌ای در کانون‌های مساجد است، اضافه کرد: در همین راستا با همکاری کتابخانه‌های عمومی و ارشاد نسبت به بروز کردن منابع اقدام می‌شود.

اسلامی افزود: این طرح برای خارج کردن کتاب‌های فرسوده و بلااستفاده از کتابخانه‌های مساجد و جایگزین کردن کتاب‌های جدید و مورد نیاز مخاطبان در استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در این طرح کتاب‌هایی با محور موضوعاتی همچون دفاع مقدس، کتب دینی و کتاب‌های ویژه رده سنی کودک و نوجوان تهیه شده‌اند و در اختیار کتابخانه‌های مساجد سطح استان قرار می‌گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان همچنین از اهدای کتاب به مجامع و مراکز فرهنگی، مدارس ابتدایی و متوسطه، خانه‌های قرآن، دانشگاه پیام نور نیز خبر داد و گفت: همچنین به منظور تعامل بیشتر و ارتقای سطح مطالعه کتاب‌های موضوعی دینی به ائمه مساجد استان اهدا شد.

وی از توزیع یک هزار جلد کتاب بین کانون‌های مساجد نیز خبر داد و افزود: این کتاب‌ها بنا به نیاز هر کانون بین آنها توزیع شد.

اسلامی گفت: هدف از توزیع این کتاب‌ها به روز کردن منابع کتابخانه‌ای کانون‌های مساجد و همچنین اضافه شدن منابع در حوزه درسی و دینی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط