پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
مجهزترین کتابخانه سیار کشور در قزوین به بهره‌برداری می رسد

قزوین- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: مجهزترین و به‌روزترین کتابخانه سیار کشور با ظرفیت 6 هزار نسخه کتاب که مجهز یه پنل خورشیدی است به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، فاطمه محمدی بیگی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف افزایش دسترسی به خدمات کتابخانه‌ای برای تمامی اقشار جامعه به ویژه در مناطق کم برخوردار اقدام به راه اندازی کتابخانه‌های سیار کرده که دراین راستا اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با پیگیری مستمر یک دستگاه خودرو کامیونت شش تن برای ایجاد کتابخانه سیار خریداری کرده است.

محمدبیگی بیان کرد: کتابخانه سیار استان قزوین در فاز نخست به مناطق فاقد کتابخانه شهرستان البرز از جمله مهرگان، روستای حصارخروان، روستای پیریوسفیان و سایر روستاهای فاقد کتابخانه‌ای این منطقه خدمات رسانی خواهد کرد.

وی تشریح کرد: مخزن این کتابخانه سیار با ظرفیت حداکثر شش هزار نسخه کتاب به تمامی گروه‌های سنی اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال در تمامی موضوعات امکان ارائه خدمات دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در اظهار کرد: لازم به ذکر است این نخستین کتابخانه سیار کشوراست که مجهز به پنل خورشیدی به منظور تامین انرژی و برق خودرو است که نقش بسزایی در حفظ محیط زیست خواهد داشت.

محمد بیگی اذعان کرد: همچنین در طراحی داخلی این خودرو نیز از به‌روزترین و زیباترین فضاسازی ها استفاده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در پایان ضمن قدردانی از حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین خاطر نشان کرد: خرید و تجهیز این خودرو از محل اعتبارات تملک دارایی استانی تامین شده که برای نخستین بار در سطح استان قزوین محقق شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها