سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
کتابخانه «معلم پاسدار،عبدالعباس محمدی» ایلام بیش از ۷۲ هزار جلد کتاب دارد

ایلام- مؤسس کتابخانه معلم پاسدار عبدالعباس محمدی گفت: این کتابخانه بیش از ۷۲هزار جلد کتاب دارد.

عبدالعباس محمدی، مروج پیشکسوت کتابخوانی در استان ایلام و موسس کتابخانه معلم پاسدار عبدالعباس محمدی، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: این کتابخانه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده، بیش از ۷۲ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف دارد.

محمدی گفت: اول آذرماه سال ۱۳۸۴ با اهدای ۲۰ هزار و ۵۰۰ جلد این کتابخانه تاسیس شد و از این تاریخ تا سال ۱۳۹۶ به طور مداوم بر آمار کمی کتاب‌های این مرکز فرهنگی و علمی افزوده‌ام و در نهایت جمع کل کتاب‌های اهدایی به این کتابخانه، به ۷۲ هزار جلد رسیده است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشجویان به منابع کاربردی و تخصصی در حوزه‌های مختلف تحصیلی به منابع خوانداری غنی نیاز دارند، تصمیم گرفتم کتاب‌های مرجع، دایره‌المعارف‌ها، فرهنگ‌نامه‌ها، اطلس‌ها و کتاب‌های دوره‌ای و نفیس در اختیار مخاطبان این کتابخانه قرار دهم.

محمدی ادامه داد: دانشجویان به عنوان قشر علمی و پیشرو فرهنگی از جایگاه رفیعی در جامعه برخوردارند و صرورت دارد که کتابخانه‌های دانشگاه‌ها، روزآمد و از منابع خوانداری و مجلات تخصصی مناسب برخوردار شوند.

وی ضمن اشاره به هدف از راه‌اندازی این کتابخانه ادامه داد: معتقدم که راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌ها یک صدقه جاری و برکتی برای صالحات و باقیات افراد است و راه انداری این کتابخانه، مصداقی برای صادقات و باقیات و خدمت فرهنگی به دانشجویان است.

موسس کتابخانه معلم پاسدار عبدالعباس محمدی افزود: امیدوارم فرهنگ وقف و اهدای کتاب، راه‌انداری و تاسیس کتابخانه در استان ایلام به یک رفتار عمومی تبدیل شود و مردم کتاب‌های مازاد خود را در اختیار کتابخانه‌ها قرار دهند.

این فعال پیشکسوت فرهنگی ادامه داد: دانشگاه، محلی برای تربیت نسل تاثیرگذار و پیشرو و جریان‌ساز در عرصه‌های فرهنگ و علم و سیاست و اقتصاد در جامعه است و در اختیار قراردادن منابع بروز مطالعاتی برای دانشجویان، یک امر ضروری است.

وی ادامه داد: لازم است که مسئولان دانشگاه‌ها در توسعه و گسترش کتابخانه‌های دانشجویی و بروزکردن منابع مطالعاتی برای دانشجویان اقدام و هزینه کنند، زیرا اگر دانشجویان اهل مطالعه و کتاب باشند جامعه زودتر به اهداف عالی خود دست پیدا می کند.

محمدی ادامه داد: به مسئولین دانشگاه‌های پیشنهاد و توصیه می‌کنم که در خوابگاه‌های دانشجویی با درست کردن قفسه‌های کتاب و اهدای مجلات مناسب و خواندنی در غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان نقش آفرینی کنند.

کتابخانه «معلم پاسدار،عبدالعباس محمدی» ایلام بیش از ۷۲ هزار جلد کتاب دارد

به گزارش ایبنا؛ عبدالعباس محمدی، متولد سال ۱۳۳۰ در شهر مرزی مهران است و لیسانس علوم تربیتی دارد. اهدای کتاب و تأسیس کتابخانه را از سال ۱۳۵۰ در سن ۲۰ سالگی در همین شهر آغاز کرده است. با شروع جنگ به ایلام مهاجرت کرد و کارش را جدی‌تر ادامه داد.با تأسیس مؤسسه خیریه نیک‌اندیش امیرابوالفضل ایلام به تلاش‌هایش در امورخیریه به طور رسمی ادامه داد. او در سال‌های: ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به عنوان مروج پیشکسوت در حوزه کتاب و کتابخوانی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد تقدیر قرارگرفت.

وی بیش از ۵۲ سال است که به توسعه، تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های مختلف در مناطق محروم و کم برخوردار استان و حاشیه‌ای شهر ایلام، مساجد، حسینیه‌ها و روستاها و… برخی از شهرهای عراق به صورت فی‌سبیل‌الله و فارغ از فضاهای رسانه‌ای و خبری مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها