سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
ساخت فرهنگسرا و کتابخانه در بزرگترین بوستان زنجان

زنجان- شهردار زنجان گفت: در مجموعه بوستان شهر که بزرگترین پارک شهری زنجان است، برای جانمایی ایجاد مجموعه فرهنگی در قالب فرهنگسرا و همچنین کتابخانه تمهیداتی اندیشیده شده است.

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در بحث افزایش سرانه مطالعه و علاقه‌مند کردن مردم به کتاب باید دستگاه‌های فرهنگی پای کار باشند و به نوعی تغییر فرهنگ رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما قبل از تولد نوزاد برای امکانات رفاهی نوزاد پیش‌بینی می‌شود اما برای مسائل فرهنگی فکری نمی‌شود، اضافه کرد: به نظر می‌رسد باید همانطور که برای سیسممونی نوزاد بهترین لوازم کالاها انتخاب می‌شود؛ باید برای تربیت درست کودک نیز کتاب‌هایی در نظر گرفته شود.

شهردار زنجان با اشاره به برنامه شهرداری برای همکاری با مجموعه‌های فرهنگی در تغییر فرهنگ به سمت کتاب و کتابخوانی افزود: شهرداری زنجان آماده است برای فرهنگ سازی در این حوزه ضمن تشویق شهروندان حمایت لازم را از اصحاب فرهنگ و هنر انجام دهد.

فیروزفر از ارائه پیوست‌های فرهنگی در برنامه‌های مختلف و طرح ریزی برای معرفی کتاب‌های مختلف در برنامه‌های گوناگون به عنوان یک فرصت برای جای گذاری اثر مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تا حد زیادی این موضوع در شهر زنجان اجرایی شده و برنامه‌های خوبی با همکاری مجموعه شهری در حوزه کتابخوانی اجرا شده است.

وی از اجرای برنامه رادیو کتاب با همکاری سازمان فرهنگی و برگزاری مسابقات دوره‌ای کتابخوانی خبر داد و افزود: همچنین در بحث پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری‌ها برای ساخت کتابخانه‌های عمومی نیز شهرداری زنجان به تعهدات خود عمل می‌کند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در مجموعه بوستان شهر زنجان که بزرگترین پارک شهری زنجان است، جانمایی برای ایجاد مجموعه فرهنگی در قالب فرهنگسرا و همچنین کتابخانه تمهیداتی اندیشیده شده است، اضافه کرد: خوشبختانه با نگاه فرهنگی اعضای شورا و مجموعه شهری اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی رخ داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط