دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
نخستین کتاب فلسفی قرن بیستم ترجمه شد

کتاب «مقدمه بر مابعدالطبیعه» اثر هانری برگسون، نخستین کتاب فلسفی قرن بیستم، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مقدمه بر مابعدالطبیعه» بر اساس آنچه در پشت جلد آمده است، نخستین کتاب فلسفی قرن بیستم است که در عنوانش، چند سالی پیش از «مقدمه بر مابعدالطبیعه» هایدگر، لفظ مابعدالطبیعه آمده است.

این کتاب همچنین علاوه بر «مقدمه بر مابعدالطبیعه»، پیوستی تحت عنوان «فلسفه فرانسوی» دارد؛ گزارشی از سیر سیصدساله فلسفه فرانسوی، از دکارت تا خود برگسون. همچنین در ادامه کتاب، پی‌گفتاری از ژیل دلوز نیز با عنوان «بازگشت به برسون» آمده است که به نوعی ستایش‌نامه‌ای از برگسون و تاکید بر بازگشت به اوست.

در بخشی از کتاب اینطور آمده است: «جای چون و چرا ندارد که هر حالت روان‌شناختی صرفاً از این جهت که به شخصی تعلق دارد، کل شخصیت را جلوه‌گر می‌سازد. هیچ عاطفه‌ای نیست که، هر قدر هم ساده، گذشته و حال موجود صاحب احساس را به گونه‌ای نهفته در خود جای ندهد و بتواند از شخص صاحب احساس جدا شود و، مگر به زور انتزاع یا تحلیل، بتواند حالتی صِرف پدید آورد».

کتاب «مقدمه بر مابعدالطبیعه» به انضمام فلسفه فرانسوی، توسط سیداشکان خطیبی ترجمه شده و انتشارات فرهنگ نشر نو با همکاری نشر آسیم، آن را در ۱۲۰ صفحه و به قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسین فرجی DE ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    ما در سال۱۳۴۷ در نیرو هوایی خانه ای دو اشکوبه خریدیم ۴۸ هزارتومان، حالا یک کتاب در مورد مقدمه مابعد الطبیعه ۸۵ هزار تومان است، جالب است که به داستان اصحاب کهف میماند. البته در جایی که من هستم کتابهای مهم فلسفی گران است مثلا کتاب رویداد هایدگر بالای ۵۰ یورو است و دست دوم انهم پیدا نمی شود و آدم زورش نیاید بخر ولی با این همه پول دو چلوکباب هم اینجا ۵۰ یورو است
  • مهدی چیت ساز GB ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    بشر امروز تشنه فلسفه است . اگر ما انسانها باور و عمل کنیم که مقلد در هر زمینه ای اشتباه است و رفتار منطقی و عقلانی را جایگزین هر نوع خلاف کنیم (پندارنیک.گفتارنیک.کردارنیک) را سرلوحه قراردهیم کیفیت زندگی و رفاه بشر ارتقا پیدا میکند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط