دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
‎اختتامیه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران در نصرت‌آباد کرمان برگزار شد

کرمان- آیین اختتامیه نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از دوستداران کتاب در روستای نصرت آباد از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به منظور تقویت هویت ایرانی- اسلامی، امیدبخشی و محرومیت زدایی فرهنگی با ارزیابی عملکرد روستائیان و عشایر سراسر کشور و پشتیبانی از طرحهای ابتکاری آن‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شد. با حضور

برگزیدگان این جشنواره هفت آبان اعلام شده بود و با برگزاری اختتامیه در استان کرمان پرونده امسال جشنواره روستای دوستدار کتاب بسته شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: مردم کرمان سابقه درخشانی در حوزه کتاب و کتابخوانی دارند.

محسن روحی تاکید کرد: کسب عنوان روستای دوستدار کتاب ایران از سوی روستای نصرت‌آباد در نهمین دوره و روستای دهبکری درهشتمین دوره این جشنواره نشان از اهمیت مردم کرمان به کتاب است و امیدواریم این مسیر در سال‌های آینده نیز دنبال شود.

وی با اشاره به انتخاب شهرستان رابر در هشتمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران به‌عنوان یکی از ۱۲ شهر منتخب، افزود: استانکرمان ظرفیت‌های خوب، مشاهیر ارزشمند و مردم فرهنگ‌دوست و کتاب‌دوست بسیاری دارد.

این مسئول اظهار کرد: امیدواریم فعالیت‌های کتابخوانی و فرهنگی هنری با حمایت نهادهای مختلف و شرکت‌های صنعتی معدنی پررونق‌تر از گذشته در این استان انجام شود.

روحی اظهار کرد: بیش از ۴و نیم درصد از خرید نمایشگاه کتاب تهران از سوی مردم کرمان بوده است.

به گفته وی، در سال گذشته به ازای هر سه نفر یک جلد کتاب در کرمان تولید شده که افتخار آفرین است و امیدواریم این فعالیت‌ها تداوم یابد.

‎اختتامیه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران در نصرت‌آباد کرمان برگزار شد

از گذشته مردم نصرت آباد تعزیه خوانی برگزار می کنند

امام جمعه شهرستان سیرجان با اشاره به سابقه مردم روستای نصرت‌آباد در تعزیه‌خوانی اظهار کرد: در گذشته مردم روستای نصرت‌آباد بیاض (نسخه‌های تعزیه) را می‌خواندند که بیشتر مردم توانایی خواندن نداشتند و این نشان از سابقه طولانی مردم اینروستا در حوزه مطالعه است و اگر امروز نصرت‌آباد روستای برگزیده در کشور شده ریشه در پیشینه ارزشمند روستا دارد.

حجت‌الاسلام عباس مسلمی‌زاده با تاکید بر اینکه مردم و جوانان روستا باید با جدیت این فرایند را دنبال و این عنوان پرافتخار کشوریرا برای خود حفظ کنند، افزود: خانواده‌ها باید فرزندان خود را به مطالعه چه به‌صورت کاغذی و چه نسخه وب عادت دهند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که پرسه‌زنی در فضای مجازی را با مطالعه اشتباه نگیریم زیرا مطالعه با هدف انجام می‌شود اماوب‌گردی جز خسارت چیزی به بار نمی‌آورد و مسئولان نیز باید به این امر توجه داشته باشند.

زمینه کارهای فرهنگی در سیرجان فراهم است

علی یعقوبی‌پور، فرماندار سیرجان انتخاب نصرت‌آباد به عنوان روستای دوستدار کتاب ایران را نخستین گام در حوزه کتاب وکتابخوانی و کسب مقامات برتر در جشنواره‌های کتاب دانست و گفت: امیدواریم سیرجان در آینده به‌عنوان کاندید و برگزیدهجشنواره پایتخت کتاب ایران انتخاب شود زیرا زمینه و ظرفیت کارهای گروهی به‌ویژه در حوزه فرهنگی در شهرستان سیرجان فراهم است.

به گزارش ایبنا، روستای نصرت آباد سیرجان به دلیل فعالیت‌های متعدد در حوزه کتاب و کتابخوانی در رقابت با ۲۷۱ روستای شرکت‌کننده در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب جزو ۱۴ روستای برگزیده ایران انتخاب شد.

سال گذشته و در هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز روستای دهبکری از توابع شهرستان بم موفق به کسب عنوان روستای دوستدار کتاب ایران شد.

آیین اختتامیه نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور با حضور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگیوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و جمعی از مسئولان سیرجان و دوستداران کتاب در روستای نصرت‌آباد از توابع شهرستان سیرجان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها