سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
برگزیدگان جایزه کتاب سال زنجان معرفی شدند

زنجان- آیین اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال استان زنجان، همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب با معرفی‌آثار و نویسندگان برگزیده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، به مناسبت هفته کتاب؛ آیین اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال زنجان ظهر امروز در فرهنگسرای امام خمینی زنجان برگزار شد که در این برنامه از ۱۳۹ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۶ اثر برگزیده و ۶ اثر نیز حائز شایسته تقدیر شناخته شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۳۹ اثر به چهارمین دوره کتاب سال استان زنجان ارسال شده بود، افزود: ۱۹ اثر در خانه کتاب مورد داوری قرار گرفت.

امرالله حسنی با تاکید بر اینکه هر جامعه‌ای که در حوزه کتاب فعال باشد و به حوزه کتاب و مطالعه آن اهمیت دهد به همان میزان رشد و توسعه یافته است، گفت: در عرصه فرهنگ هیچ چیزی جایگزین کتاب نمی‌شود که امیدواریم در کشور ایران نیز با مشارکت و همکاری دستگاه‌های ذیربط توجه ویژه‌ای به حوزه کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی شود و شاهد در این زمینه باشیم.

در این مراسم و بر اساس نظر داوران کتاب «خاک می‌خورم» نوشته سپیده شهرزاد کلانتری از انتشارات کیسات؛ «سنه خاطر عشق الفباسی یازیرام» اثر ثریا بخشی از انتشارات ساوالان اگیدلری، «رویاهای رنگی یک کور مادر زاد» اثر سلمان کریمی، «زمین شناسی اقتصادی، اصول و کاربردهای سنگ‌ها و کانی‌های غیرفلزی» نوشته والتر ال. پل به ترجمه پوران کریمی و نرگس یاسمی از انتشارات جهاد دانشگاهی؛ «کیسات» نوشته حسن خلجی از انتشارات فصل پنجم، از انتشارات صاد و «اصول و مبانی زیست فناوری و مهندسی پروتئین» تالیف وهب جعفریان و مهسا مکانیک از انتشارات دانشگاه زنجان، به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند.

همچنین کتاب «سو استان لار» اثر علی محمد بیاتی، «جنگ زنجان» تالیف پرویز فتح الله‌پور، «الجوهر النضید فی شرح منطق التجرید تالیف خواجه نصیرالدین محمد طوس» با ترجمه محمد جعفر اسدی، «راهنمای پژوهش خوب در پروژه‌های تحقیقات اجتماعی کوچک مقاس تالیف مارتین دنسکامب» با ترجمه روح‌الله رضایی و لیلا صفا، «باغ شهر ما» تالیف شهرام رفیعی و «فرهنگ لغات موسیقی امینی» به تالیف فرشید امینی و به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخشی از اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال استان زنجان از ذبیح‌الله شاه محمدی به عنوان نویسنده پیشکسوت استان زنجان تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط