سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در استان سمنان دنبال می‌شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در استان دنبال می شود، گفت: از همه ظرفیت‌ها به خصوص بخش خصوصی در این زمینه استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، سید محمدرضا هاشمی ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز کتاب در سالن آمفی تئاتر کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتابخوانی کشور، تاکید کرد: این انتخاب علیرغم شیرینی و حلاوت، مسئولیت سنگینی را نیز بر دوش دست اندرکاران ترویج فرهنگ مطالعه گذاشته است.

وی با بیان اینکه سمنان در بین ۱۲۰ شهر کشور به عنوان پایتخت کتاب معرفی شد که افتخار بزرگی است، افزود: برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از این ظرفیت انجام شده است

استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان، استان اندیشه، پژوهش و دینداری است، گفت: یکی از ویژگی‌های استان سطح سواد بسیار بالا است که در این حوزه سمنان در زمره سه استان برتر کشور محسوب می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه برای انتخاب سمنان به پایتختی کتاب کشور، ملاک‌های متعددی مطرح بود که یکی از آنها تعدد کتابخانه های مشارکتی است، بیان کرد: در استان سمنان موضوع کتابخانه‌های مشارکتی به خصوص با همراهی بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم از همه ظرفیت ها در راستای ترویج مطالعه بهره گیری کنیم.

وی افزود: بخش خصوصی استان خوشبختانه در حوزه کتاب و کتابخوانی تلاش خوبی دارد اما باید بیشتر شود.

استاندار سمنان در ادامه گفت: نیاز داریم ستادی را در شهر سمنان تشکیل دهیم که بتوانیم توسعه و ترویج فضاهای کتابخوانی، ترویج فرهنگ مطالعه و همچنین عضویت کتابخانه‌های استان را در کنار فرهنگ امانت گیری کتاب را به صورت منسجم تر پیگیری کنیم.

هاشمی ادامه داد: نگاه برخی از افراد این است که فضای مجازی می تواند نیاز ما به کتاب و کتابخوانی تامین کند در صورتی که اینچنین نیست و مهمترین تغذیه کننده روح انسان، کتاب محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در سطح آموزش و پرورش و دانشگاه ها و جامعه به دنبال توسعه کمی و کیفی کتابخوانی هستیم، گفت: از یک سو باید فضاهای مناسب را برای کتابخانه های عمومی، دانشگاه ها و مدارس و.. آماده کنیم و از سوی دیگر بتوانیم اهل کتاب و مطالعه را گردهم آورده و مردم را هم به مطالعه تشویق کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها