سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
۴ کتاب با محوریت «فرهنگ و مسجد» در بوشهر رونمایی شد

بوشهر – چهار کتاب از یک نویسنده جنوبی با محوریت «فرهنگ و مسجد» در آیینی هم‌زمان با آخرین روز هفته کتاب به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر صبح سه‌شنبه در این آیین با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانب گفت: در این آیین که با هدف توسعۀ فرهنگ کتاب و کتابخوانی، پیوند ژرف‌تر نوجوانان و جوانان با فرهنگ و مسجد و آشنایی آن‌ها با فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و همچنین تقدیر از نویسندگان بوشهری برگزار می‌شود، چهار اثر از مرتضی زارع با عناوین «تبیین شاخص‌های فرهنگی مدیریت مسجد تراز انقلاب اسلامی، مدیر تراز، اصول و راهبردهای مدیریت فرهنگی مسجد تراز انقلاب اسلامی و اخلاق حرفه‌ای کارگزاران نظام اسلامی» رونمایی خواهد شد.

جابر آزور بیان کرد: همان‌طور که از نام آثار مشخص است، این چهار اثر با محوریت «فرهنگ و مسجد» و موضوعات مهم حوزۀ فرهنگ؛ یعنی مدیریت فرهنگی مساجد، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد، دیدگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در ارتباط با مدیریت اسلام و اخلاق حرفه‌ای و جنبه‌های مذهبی اسلام به رشته تحریر درآمده‌اند.

وی افزود: امروز ضروری است جوانان و نوجوانانی که در رأس فعالیت‌های کانون‌ها قرار دارند، با مطالعه و توجه به امر کتاب در این مسیر انسان‌ساز گام بردارند که آثار مذکور می‌تواند منبع جامعی در این زمینه برای آن‌ها باشد.

آزور تأکید کرد: حمایت از آثار مؤلفان استان با موضوع فرهنگ، دین و مساجد از وظایف ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر است و به‌صورت جدی این موضوع را دنبال خواهد کرد تا شاهد رشد بیش از پیش کتب این حوزه در سطح جامعه باشیم.

آزور ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب، پویش کتابخوان‌ترین نوجوان، تجلیل از مؤلفان، رونمایی از آثار مؤلفان استان و بازدید از کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از برنامه‌های شاخص کانون فرهنگی هنری مساجد استان در یک‌سال گذشته است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: هم‌اکنون ۴۳۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعال هستند و در کنار رسالت اصلی، به فعالیت در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نیز مبادرت می‌ورزند.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این آیین که با حضور عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و شماری از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار شد، از چهار کتاب «تبیین شاخص‌های فرهنگی مدیریت مسجد تراز انقلاب اسلامی»، «مدیر تراز»، «اصول و راهبردهای مدیریت فرهنگی مسجد تراز انقلاب اسلامی» و «اخلاق حرفه‌ای کارگزاران نظام اسلامی» شد سپس با اهدای لوح سپاس از نویسنده این آثار تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها