جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۰
جايگاه اخلاق در افكار و موفقيت‌ها

پانزدهمين و شانزدهمين چاپ همزمان کتاب «اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم» اثر حجت‌الاسلام محمد داوودی، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، از سوی دفتر نشر معارف منتشر مي‌شود.\

مهدي فقيهي‌نژاد، مدير توزيع و پخش دفتر نشر معارف، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين مطلب، درباره اخلاق و نقش آن در ارتباطات انساني عنوان كرد: اخلاق، علمی است که در بهبود روابط انسان با خدا و اعضای جامعه نقش فراواني دارد و نحوه تفكر نسبت به آن سرنوشت فردی و اجتماعی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار مي‌دهد.

وي بيان داشت: بر اين اساس، آموزه‌های اعتقادی و اخلاقی دین اسلام، در میان ادیان و مکاتب اخلاقی همسویی بیشتری با فطرت بشری دارد. همان‌گونه كه از بزرگان فراواني نقل شده است، هدف نهایی دین و ارسال انبیاي الهی، بر طرف کردن دشواری‌های رفتاری، برپایی جامعه آرمانی و برخورداری از موازین صحیح اخلاقی بوده است. حدیث مشهور «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» از پیامبر اعظم(ص) گویای این مهم است. 

مدير توزيع و پخش دفتر نشر معارف خاطرنشان كرد: کتاب «اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم» بر اساس سرفصل‌های مصوب این كتاب درسي در پنج فصل تنظيم شده است. نويسنده كتاب پس از بيان کلیات و مبانی اخلاق اسلامی، برخي از مهمترین فضایل اخلاقی و راه‌های وصول به آنها را همراه با شماری از رذایل اخلاقی و راه‌های اجتناب از آنها بیان مي‌كند. 

وي بيان داشت: دفتر نشر معارف در راستاي ترويج مباني اخلاقي کتاب‌هایی نظير «آیینه زندگی، اخلاق کاربردی» به قلم حجت الاسلام دكتر احمدحسین شریفی، «اخلاق و آداب دانشجویی» نوشته حجت‌الاسلام دكتر علی اکبر کلانتری ارسنجانی، «فلسفه اخلاق» اثر جمعي از نويسندگان و «سلوک دانشجویی» تأليف جواد محدثی را منتشر کرده است. 

چاپ پانزدهم و شانزدهم كتاب «اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم» در 232 صفحه، شمارگان 50000 نسخه، قطع وزيري و بهاي 19000 ريال از سوی دفتر نشر معارف به‌زودي به بازار كتاب عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط