یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
فعالیت ۱۳۰ کتابخانه در سطح مساجد کردستان/ ۵۰۰ جلد کتاب به کانون‌های مساجد اهدا شد

کردستان _ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان از اهدای ۵۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف به پنج کانون فرهنگی هنری مساجد استان همزمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بهزاد کیامهر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب ۵۰۰ عنوان کتاب با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالابردن سرانه مطالعه با موضوع‌های مذهبی، ایثار و شهادت، ادبیات و داستانی در سطح پنج کانون مساجد شهرستان سنندج توزیع شد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب ستاد کانون‌های مساجد استان افزود: تقدیر از کتابداران برتر کانونی، بازدید از کتابخانه‌های مساجد، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای ویژه برنامه‌های مختلف کتابخوانی، اجرای سرود «یار مهربان»، برگزاری جلسات کتابخوانی دسته جمعی ویژه بچه‌های مسجد، اجرای طرح پالایش کتاب از جمله برنامه‌های گرامیداشت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سطح کانون‌های مساجد کردستان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با اشاره به فعالیت ۱۳۰ کتابخانه در سطح کانون های مساجد استان عنوان کرد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی طرح پالایش کتاب در راستای بروزرسانی منابع کتابخانه‌های کانون‌های مساجد آغاز شده است.

کیامهر ادامه داد: طرح پالایش کتاب در قالب جمع آوری کتاب‌های فرسوده و خرید و اهداء کتاب‌های جایگزین براساس نیازهای کانون‌ها در حال انجام است.

فعالیت ۱۳۰ کتابخانه در سطح مساجد کردستان/ ۵۰۰ جلد کتاب به کانون‌های مساجد اهدا شد

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بازدیدهای میدانی از نحوه عملکرد و برنامه‌های کتابخانه کانون‌ها در دستورکار قرار گرفته است، افزود: تلاش می‌کنیم با اجرای طرح شنبه‌های کتاب، ترویج خوانش کتاب و تشکیل حلقه‌های مطالعه، زمینه ارتقاء آگاهی افراد را فراهم آوریم چرا که با تقویت مبانی اعتقادی، تربیت نیروهای متعهد و آگاه فراهم شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان در ادامه بر ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: توزیع کتاب‌ها در سطح کانون های مساجد در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی و بالابردن سرانه مطالعه در استان صورت گرفت.

کیامهر با بیان اینکه مسجد کانون و پایگاه اصلی تجمع مردمی است که می‌تواند در فراهم کردن فضای مطالعه موثر باشد، اضافه کرد: اولویت ما در کانون‌های مساجد تقویت مبناهای دینی و تربیت نیروی انقلابی و جهادگر است که این موضوع با کتابخوان شدن افراد و انس با مطالعه محقق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها