شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
اولین جشنواره «کتاب مدرسه ما » در اهواز آغاز شد

خوزستان- معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: همزمان با راهپیمایی سراسر کشور اولین جشنواره« کتاب مدرسه ما »در مدارس اهواز از امروز آغاز به کارکرد.

مهرانگیز بحیرایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه جشنواره «کتاب مدرسه ما» با نواختن زنگ کتابخوانی در مدرسه ابتدایی بهار اهواز از ۲۷ آبان ماه به مدت سه روز در مدارس اهواز اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این جشنواره طی یک کارگاه ۳۰ دقیقه‌ای روند تولید یک کتاب از (نویسندگی، ویراستاری، تصویرگری، طراحی جلدو…) به دانش‌آموزان پایه چهارم تا ششم ابتدایی توضیح ارائه می‌شود.

بحیرایی با تشریح شیوه اجرای طرح عنوان کرد: دانش‌آموزان به گروه‌های ۵تا۶نفره تقسیم می‌شوند، بیان کرد: دانش‌آموزان با توجه به ایده‌هایی که در ذهن دارند از داستا، کوتاه، خاطره و شعر را با استفاده از وسایل کمک آموزشی تبدیل به کتاب می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره تصریح کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان با فرآیند تولید کتاب آشنا شده و روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در آنان تقویت می‌شود و همچنین تجربه و تعامل جدید با جامعه پیدا کرده و از سوی دیگر به کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب می‌شوند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حمایت کودکان خوزستانی از کودکان غزه با نوشتن داستان این کودکان از دیگر اهداف جشنواره برشمرد و افزود: پس از آماده‌سازی و جمع‌آوری کتاب‌ها توسط هیئت داوران بررسی و کارهای برگزیده در همایش تجلیل از خادمان نشر و جشن کتاب تجلیل می‌شوند.

وی یادآور شد: پس از پایان جشنواره نمایشگاهی از آثار دانش‌آموزان به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها