شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
تحویل اولین خودروی کتابخانه سیار روستایی استان همدان به اسدآباد

همدان - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد گفت: نخستین خودروی کتابخانه سیار روستایی در سطح استان همدان به اداره کتابخانه‌های عمومی اسدآباد تحویل شد.

مهدی مرادیان‌تمجید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: سی و یکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» نامگذاری که در این هفته ۱۱۰ برنامه فرهنگی اجرا شده است.

وی غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با امام جمعه، برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌ها، رونمایی از کتاب نویسندگان بومی شهرستان، نشست‌های ادبی، کارگاه‌های آموزشی، بازدید مسئولان شهرستان از کتابخانه، عضویت رایگان، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، دیدار با اهالی قلم، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی مختلف را از برنامه‌های مهم این هفته کتاب در سطح شهرستان اسدآباد برشمرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه تا پایان ۶ ماه نخست سال‌جاری، ۴ هزار و ۳۲۱ عضو فعال کتابخانه‌های عمومی شدند، افزود: در این مدت تعداد ۳۵ هزار و ۹۶۷ نسخه کتاب به اعضای کتابخانه‌ها امانت داده شده که بیش از ۴۲ درصد نسبت به ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی از خرید اولین خودروی کتابخانه سیار روستایی در سطح استان همدان در حوزه کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد و تحویل آن به اداره کتابخانه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: این خودرو نیازمند تجهیز و آماده‌سازی برای ارائه خدمات به روستاهای پرجمعیت شهرستان است.

مرادیان‌تمجید به رشد ۵۰ درصدی پروژه اولین کتابخانه استاندارد استان همدان در شهرستان اسدآباد اشاره کرد و افزود: این طرح برای تکمیل نیازمند تخصیص کامل اعتبارات مصوب از محل سفر ریاست جمهوری است.

وی با بیان اینکه پروژه توسعه کتابخانه آجین نیز با رشد ۴۵ درصدی همراه است، افزود: اعتبار مناسبی که از محل تملک و دارایی استانی دارد، نیازمند تخصیص ۱۰۰ درصدی است، البته این امر موجب افزایش زیربنای این کتابخانه به ۳۵۰ مترمربع می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در شهر پالیز نیز پیگیر تملک زمین برای ساخت کتابخانه هستیم، خاطرنشان کرد: در این خصوص شهرداری و شورای اسلامی شهر پالیز همکاری و همراهی خوبی با اداره کتابخانه‌ها دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها