شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
«انسان در جستجوی معنای غایی» منتشر شد

کتاب «انسان در جستجوی معنای غایی» نوشته ویکتور ای.فرانکل از سوی انتشارات پارسه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فرانکل در کتاب «انسان در جستجوی معنای غایی» آخرین تجربه‌ها و تحلیل‌های خود را درباره جستجوی دینی و معنوی انسان در دنیای معاصر آورده است. او می‌گوید تحت هر شرایطی حتی در بدترین وضعیت قابل تصور و در آخرین لحظه‌های حیات، باید معنایی برای زندگی وجود داشته باشد.

او در این کتاب، دین را در جستجوی معنای غایی تعریف می‌کند و این تعریف را نزدیک به تعاریف ویتگنشتاین و اینشتین می‌داند. ناهشیاری معنوی، تحلیل وجودی رویاها، کیفیت استعلایی وجدان، روان‌پزشکی و الهیات و پژوهش‌های جدید در معنادرمانی از عناوین و موضوعات کتاب است.

فرانکل استاد عصب‌شناسی و روان‌پزشکی در دانشگاه وین بود که طی بیست و چند سال ریاست پلی‌کلینیک عصب‌شناسی وین را برعهده داشت. «معنی‌درمانی / تحلیل وجودی» او به عنوان سومین مکتب روان‌درمانی وین (پس از روانکاوی فروید و روان‌شناسی فردی آدلر) نام آور شده است.

بیشتر کتاب‌های فرانکل در راستای معنی‌درمانی و روان‌درمانگری است. او به دنبال تعریفی از انسان است که همواره در جستجوی معنای غایی زندگی و حیات است. از این رهگذر به رنج ها و کنجکاوی‌های بشری می‌نگرد و ارتباط معنا و علم و نیز روان‌شناسی و معنی‌درمانی را می‌کاود.

کتاب «انسان در جستجوی معنای غایی» توسط شهاب الدین عباسی ترجمه شده و انتشارات پارسه آن را در ۲۲۴ صفحه و به قیمت ۱۷۵ هزارتومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط