چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
نویسندگان موجب فخر جامعه هستند/ چاپ ۳۰۰ کتاب در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نویسندگان موجب فخر جامعه هستند، افزود: در سال جدید ۳۰۰ کتاب توسط نویسندگان استان به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، امین درخشان در آیین رونمایی از پوستر جایزه کتاب سال با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب، گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی تکریم مقام شامخ نویسندگان در گذشته، حال و آینده با شعار «آینده خواندنی است.» است و در این راستا برنامه های متعددی را برای هفته کتاب پیش بینی کردیم.

وی با اشاره به فرآیند انتخاب کتاب سال عنوان کرد: نزدیک به ۲۰۰ اثر در ۲ دوره به دبیرخانه ارسال شده و داوری این کتاب‌ها در خانه کتاب و ادبیات ایران انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امسال ۳۰۰ کتاب به چاپ رسیده، اظهار داشت: در سال جدید ۳۰۰ کتاب توسط نویسندگان به چاپ رسید، استان ما سرشار از مفاخر و نویسندگان بزرگی چون آمیر احمد تقوی، حسین پناهی، بویراحمدی، سید قادر لاهوتی، کرامت الله ملک حسینی است.

ایرانیان پرچم‌دار حقوق بشر هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیگر سخنران این جلسه با تاکید بر اینکه خداوند به قلمی که در دست نویسندگان است قسم می‌خورد، گفت: نگارش کتاب از فکر و اندیشه است و اندیشه‌ای که با قلم روی لوح می‌آید، اثرگذار است به همین دلیل خداوند با آن قسم می‌خورد.

وی با اشاره اینکه نویسندگان ارتباط فراگیری با مردم دارند، افزود: نویسندگان با خلاقیت اندیشه و بیان فکر جامعه بشر را ترقی می‌دهند، کتاب را به عنوان یک مجموعه‌ای از نوشتار می‌بینیم که در گذشته نیز لوح بوده است.

احمدزاده ادامه داد: ایرانیان پرچمدار حقوق بشر هستند همچنین در دین اسلام به مسئله‌ای قانون بشر بیشتر پرداخته شده است؛ اما در دست کسانی است که ضد قانون بشر است.

نویسندگان موجب فخر جامعه هستند/ چاپ ۳۰۰ کتاب در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار با بیان اینکه ایران جزو برترین‌ها در حوزه علم و فرهنگ است، گفت: از قدیم دارای فکر و اندیشه، کتاب و نوشتار بودیم، ضمن اینکه اولین کشور دارای دانشگاه پزشکی بودیم.

احمدزاده عنوان کرد: کتاب دیجیتال دسترسی‌ها را راحت کرده، وقتی به دنبال موضوعی خاصی هستیم اما وقت مطالعه کتاب ۵۰۰ صحفه‌ای را نداریم، می‌توانیم به کتاب‌های دیجیتال مراجعه کنیم.

احمدزاده در پایان گفت: آنچه ارزشمند است، نویسندگان هستند؛ که فکر و اندیشه خود را روی کاغذ می‌آوردند و باعث ماندگاری آن می‌شوند.

استان دارای قوی‌ترین شاخصه‌های فرهنگی است

همچنین سیدساعد حسینی از نویسندگان پیشکسوت استان با بیان اینکه بیش از کتاب‌ها و مقالات، سخن ناگفته دارم، گفت: بدون اغراق از نظر شاخص‌های فرهنگی و تاریخی، کهگیلویه و بویراحمد جزء ۵ استان اول هستیم، نباید زبان محلی این استان را حقیر بشماریم.

حسینی با اشاره به اینکه برای حفظ زبان لری پافشاری بسیاری کردم، ادامه داد: هرچند زبان فارسی مولانا، فردوسی و سعدی دارد اما زبان لری از نظر مفاهیم هیچ چیزی کمتر از زبان فارسی ندارد.
 

در این آئین از نویسندگان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد. همچنین از نخستین پوستر جایزه کتاب سال رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها