سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
بیش از ۴۵۰۰ کتاب در میان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام توزیع شد

ایلام- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: به مناسب آغاز سی ویکمین دوره هفته کتاب، در مرحله اول، بیش از ۴هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در میان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توزیع شد.

منصور محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: به مناسب آغاز سی ویکمین دوره هفته کتاب، در مرحله اول، بیش از ۴هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در میان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توزیع شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: این اقدام با هدف تامین بخشی از نیاز برنامه‌های کتاب‌محور در شهرستان‌های استان است این تعداد کتاب در موضوعات مختلف و متنوع برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان و بزرگسال از محل کتابسرای این اداره‌کل تهیه و در اختیار ادارات شهرستان‌ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این روند در مرحله دوم نیز به همین تعداد پیش بینی شده که در اختیار همکاران قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کتاب، مهمترین و ارزشمندترین ابراز فرهنگی در انتقال دانش و اطاعات است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها از این ابزار مؤثر فرهنگی در برنامه های مختلف بهره های فراوان می‌برند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: ارسال و توزیع کتاب یک جریان هدفمند و برنامه‌ریزی شده است و خوشبختانه به طور مستمر، در طول سال برای ادارات شهرستانی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب در مساجد و مدارس، اهدا به جوامع مختلف هدف، اهدا به انجمن‌های ادبی و هنری و برگزاری مسابقات کتابخوانی از کارکردهای ارسال کتاب به ادارات شهرستان‌هاست.

وی تصریح کرد: اهدای کتاب به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها با محوریت تجهیز و بروزرسانی منابع خوانداری علاقه‌مندان و مخاطبان انجمن‌های ادبی و هنری و… می‌تواند نقش مهمی در تامین محتوای مطالعاتی این عزیزان نیز داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها