یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
شب بزرگداشت پروین در نمایشگاه کتاب تبریز برگزار شد

آذربایجان شرقی- نشست ادبی و بررسی اشعار شاعره بلند آوازه کشور، پروین اعتصامی در هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز و در سرای اهل قلم سالن پروین اعتصامی با حضور جمعی از شاعران و اهالی ادب و هنر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، جعفر پور رضوی، شاعر و روزنامه نگار تبریزی در این مراسم اظهار داشت: پروین اعتصامی شاعره نامدار معاصر ایران است که جسارت و صلابت قلمش، او را در زمره شاعران بنام و تاثیرگذار ایرانی قرار داده است.

پور رضوی تصریح کرد: اشعار پروین شامل تعداد زیادی مناظره است که اگر اسم او از دیوانش حذف شود، کمتر کسی متوجه می‌شود که شاعر این دیوان یک خانم است.

سهیلا باقریان از دیگر شاعران حاضر در جلسه بود که ضمن خواندن شعری از اشعار خود در مورد ایران، در وصف ویژگی های پروین افزود: پروین با اینکه طعم مادرانگی را نچشیده بود ولی اشعار او در وصف مادرانگی بسیار عمیق و مادرانه است.

باقریان همچنین با اشاره به اینکه درون مایه اشعار پروین بیشتر غنیمت شمردن وقت و فرصت، نصیحت های اخلاقی، انتقاد از ظلم و ستم به مظلومان و ناپایداری دنیاست، شعری در مورد مردم غزه برای جمع قرائت کرد.

در پایان جلسه شاعران بزرگ تبریزی در راستای حفظ ارزش و جایگاه شعر نزد نسل جوان و خردسال تاکید کرده و از شعر خوانان جوان و کودک حاضر در جمع خواستند شعرهایی از دیوان پروین را برای جمع بخوانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط