جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
شیوه جدید برگزاری نمایشگاه کتاب دسترسی مردم به ناشران معتبر را افزایش داد

آذربایجان شرقی- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب تبریز را پایلوت و شاخص برگزاری این رویداد در استان‌ها عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه با این شرایط دسترسی مردم به ناشران معتبر را بالا برده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، یاسر احمدوند عصر جمعه در حاشیه بازدید از غرفه‌های حاضر در هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز همیشه شاخص استان‌های کشور بوده و در این دوره نیز پیشگام میزبانی از دور جدید این رویداد بوده است.

وی با تقدیر از استاندار و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در فراهم کردن شرایط برگزاری این دوره گفت: با وجود شرایط جدید، میزبانی مناسبی از نمایشگاه کتاب صورت گرفته که می‌تواند برای استان‌های دیگر نمونه و شاخص باشد.

احمدوند، تبریز را پیشگام رویدادهای فرهنگی در کشور دانست و افزود: بر این اساس نیز اولین نمایشگاه استانی دوره جدید از تبریز شروع شده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به تغییرات اعمال شده در شیوه برگزاری نمایشگاه های کتاب گفت: این شیوه در پی بررسی‌های صورت گرفته و تحلیل نقاط ضعف و قوت دوره های قبل، اعمال شده است.

وی تصریح کرد: هزینه حضور ناشران کشور در استان ها سنگین است و اغلب آنها به طور مستقیم امکان حضور در نمایشگاه‌های استانی ندارند به همین خاطر هم فضای نمایشگاه در اختیارها قرار می‌گرفت و کتاب های زرد در اولویت فروش قرار می گرفت.

احمدوند اظهار داشت: چنین شیوه ای ظلم به مردم است چراکه از کتاب‌های باکیفیت بالا محروم می شدند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه با این شرایط امکان دسترسی مردم به ناشران معتبر را بالا برده است.

وی در عین حال با بیان اینکه حضور مستقیم ناشر و ارتباط چهره به چهره با مخاطب می تواند در معرفی بهتر، مفید باشد گفت: متاسفانه به دلایلی که برشمردم امکان حضور مستقیم ناشران وجود نداشت و این شیوه برای جبران این نقیصه پیش بینی شد.

احمدوند در پایان استقبال مردم را خوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود افزایش قیمت و هزینه بالای تهیه کتاب ولی علاقمندی مردم به این حوزه همچنان پابرجاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط