پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کتاب «تبریز در گرداب سایه‌ها» در تبریز رونمایی شد

آذربایجان شرقی- کتاب «تبریز در گرداب سایه ها» اثر امیر چهره گشا در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، امیر چهره گشا نویسنده کتاب «تبریز در گرداب سایه ها» در سرای اندیشه هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز گفت: این اثر بر اساس تحقیقات پایان نامه کارشناسی ارشد من و با موضوع وقایع سیاسی اجتماعی تبریز بین سال های ۱۳۲۰ تا ۱۳۴۵ نوشته شده است.

وی ادامه داد: پایان نامه ۲۲۰ صفحه ای بنده به یک مجموعه تحقیقاتی ۹۶۰ صفحه ای تبدیل و در دو کتاب جداگانه انتشار یافته است.

چهره گشا با بیان اینکه نخستین جلد این کتاب در ۵۵۰ صفحه در قم انتشار یافته اظهار داشت: این کتاب وقایع سال های ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۶ تبریز و آذربایجان به ویژه مسایل مربوط به اشغال تبریز توسط روسیه تزاری می پردازد.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش دوم این تحقیقات نیز در کتابی تحت عنوان: تبریز در گرداب سایه ها در ۴۱۰ صفحه منتشر شده که به وقایع ۱۳۲۶ تا ۱۳۴۵ تبریز پرداخته است.

این نویسنده تبریزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحقیق و پژوهش بر مبنای مطبوعات آن دوران منجر به خلق این اثر شده است افزود: مبطوعات جزو اسناد معتبر تاریخ پژوهی محسوب می شوند اما متاسفانه این بخش در تاریخ تبریز کم کار شده است.

به گفته وی در دوران پهلوی تبریز پس از تهران بیشترین تعدد نشریات را داشته و می تواند منبع خوبی برای تاریخ پژوهی در تبریز و آذربایجان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط