چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
ترویج فرهنگ کتاب تکلیف مسئولان است

آذربایجان شرقی- استاندار آذربایجان شرقی، ترویج فرهنگ کتابخوانی را تکلیف مسئولان خواند و گفت: وظیفه داریم با ابتکارات و خلاقیت و ابزارهای روز، ذوق کتابخوانی را نشر و ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، عابدین خرم در آیین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز اظهار داشت: باید به مرحله ای برسیم که هزینه های خرید کتاب در سبد خانوار بر هزینه خرید اسباب بازی بچربد.

وی تصریح کرد: استقبال از نمایشگاه کتاب نشانگر علاقمندی مردم به این حوزه است اما مسئولان باید راه را برای ترویج کتاب در جامعه هموار کنند.

استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: خانه ای که با کتاب مانوس شود، انبار علم و آگاهی است.

خرم با تاکید بر اینکه شاخص پیشرفت یک کشور کتاب نافع است، گفت: کتاب نافع علم نافع و علم نافع، عمل صالح می آورد.

وی ادامه داد: عمل صالح یک جامعه را متحول می کند و زشتی های آن را کاهش می دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش اهالی قلم در ارتقای فرهنگ جامعه گفت: علم نافع حاصل مردانی است که با تحمل مشقت، درد بشر را تشخیص داده و مبتنی بر آن نسخه می نویسند.

وی با اشاره به نقش اهالی قلم در ترویج فرهنگ مقاومت تصریح کرد: درود به انسانهایی که نهال مقاومت و مبارزه را در بین مظلومان جهان نهادینه کردند.

خرم ضمن تقدیر از وزیر ارشاد و مجموعه خانه کتاب و ادبیات ایران برای برپایی نخستین نمایشگاه استانی کتاب پس از دوران کرونا گفت: تبریز شهر علامه ها و ۱۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس است و جایگاه فرهنگ و هنر در این خطه همواره ممتاز بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها