چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
افزایش کتابخوانی در جامعه نیازمند اجرای برنامه‌های جدید است

مازندران- استاندار مازندران گفت: جامعه امروز در راستای افزایش کتابخوانی، نیازمند اجرای برنامه‌های جدید برای گروه‌های مختلف سنی است.

سید محمود حسینی‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، اظهار کرد: کتاب یکی از محوری‌ترین مسائلی است که برای توسعه و پیشبرد اهداف، باید در مرکز توجه گروه‌های مختلف جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زندگی ما باید با کتاب، پیوسته باشد، افزود: دین ما بر پایه کتاب ارشمندی همچون قرآن است و پیروان این دین باید نگاه ویژه‌تری افزون بر سایر ملل، متوجه کتاب کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به عنوان عالی‌ترین مقام پرمشغله در کشور، نگاه ویژه‌ای به کتاب دارند و ساعاتی را به مطالعه اختصاص می‌دهند، گفت: بیانات ایشان در زمینه توجه به کتاب و افزایش مطالعه، باید فصل‌الخطاب قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه نیاز داریم جامعه دانشگاهی و دانش‌آموزی، اوقات بیشتری را معطوف به کتاب کنند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به دل‌مشغولی برخی افراد به برنامه‌های مختلف تلفن همراه، فرصت همراهی آنها با کتاب را سلب کرده است.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی قرار داریم، ادامه داد: صرف شعار دادن و اجرای برنامه‌های تکراری در این زمینه، به افزایش کتابخوانی منجر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه جلب توجه به مسئله کتاب و کتابخوانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: جامعه امروز در راستای افزایش کتابخوانی، نیازمند اجرای برنامه‌های جدید برای گروه‌های مختلف سنی است.

استاندار مازندران اظهار کرد: در نمایشگاه کتابی که ابتدای امسال در ساری برگزار شد با ناشران به گفت و گو پرداختم و آنها هم به اقدامات انجام شده، مشکلات و راه حل‌ها اشاره کردند.

این مسئول افزود: دستگاه‌های فرهنگی و متولیان حوزه کتاب، در زمینه برگزاری نمایشگاه کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی، اقدامات موثری انجام دادند و ما هم به عنوان سیاستگذار، از این برنامه‌ها حمایت کردیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه هفته کتاب، بهانه‌ای است تا بار دیگر با برنامه‌های منسجم، نگاه همگانی را به سمت این یار مهربان رهنمون کنیم، گفت: موفقیت‌هایی که کسب می‌کنیم مرهون دوستی با کتاب است و این زنجیره نباید قطع شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی برای هفته کتاب برنامه‌ریزی شده و این برنامه‌ها به زودی به اطلاع عموم مردم جامعه رسانده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها