سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
طرح «کتابگردون» به گزیر رسید

هرمزگان - طرح «کتابگردون» هرمزگان این بار در سفر کوتاه کتاب محور در روستای گزیر اجرا شد.

کتابدار کتابخانه مشارکتی راسخ گزیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از سفر کوتاه نیمروزی کتابداران این کتابخانه به دبستان دخترانه خدیجه کبری (س) روستای گزیر خبر داد.

مریم آرمون در این خصوص گفت: در این سفر کتاب محور خاطره انگیز ضمن اینکه تجربیات جدیدتری کسب کردیم، خاله مریم قصه گو نیز تجربیات سالیان متمادی قصه گویی اش را با گفتن قصه‌های پندآموز در اختیار دانش آموزان قرار داد.

وی ادامه داد: در بخش دوم برنامه نیز درباره اهمیت مطالعه صحبت کردیم، کتابخانه راسخ را معرفی کردیم و نحوه عضویت و مشارکت دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی و ادبی آن را توضیح دادیم.

او اضافه کرد: دانش آموزان هم با خواندن سرود من یار مهربانم درباره کتاب، به تیم کتابدار روحیه دوچندان بخشیدند.

آرمون همچنین گفت: در پایان تعداد ۸۰ جلد کتاب را از طرف کتابخانه به دانش آموزان این دبستان اهدا کردیم.

طرح «کتابگردون» از دو سال پیش به همت کتابخانه راسخ گِزیر آغاز شده است و تاکنون به روستاهایی مانند: مهرکان، باورد، بَرست، زیارت، چاه عبدالرحمن، پارو، دژگان، بارچاه رفته است و در آخرین ایستگاه سه شنبه (۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲) در دبستان روستای گزیر به مدرسه خدیجه کبری (س) رفت.

روستای گِزیر از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه و در ۲۵ کیلومتری شمال شهر کنگ واقع شده است.

کتابخانه عمومی مشارکتی راسخ گزیر یکی از مؤثرترین مراکز فرهنگی این روستا است.این کتابخانه با بیش از ۱۷ هزار جلد کتاب ثبت شده توانسته مقام مختلف کشوری و استانی را کسب کند. سال ۱۳۹۲ جز کتابخانه برتر فرهنگی کشور شده است. سال ۱۳۹۴ برترین کتابخانه مشارکتی کشور؛ سال ۱۳۹۵ روستای دوستدار کتاب و همچنین در سال ۱۳۹۶ پس از تشکیل باشگاه کتابخوانی توانست مقام برتر، باشگاه کتابخوانی کشور را کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها