یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
زبان و ادبیات فارسی از مهمترین عناصر هویت فرهنگی و ملی ایرانیان است

آذربایجان‌غربی _ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: زبان در طول تاریخ پرافتخار ایران نقش بسزایی در پیوند اقوام و مناطق مختلف سرزمین ایران داشته و از مهمترین عناصر هویت فرهنگی و ملی ایرانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، علیرضا نوروزی ظهر یکشنبه در هفتمین کنگره بین‌المللی شعر و ادب فارسی با هدف نکوداشت مقام استاد شهریار، گفت: زبان و ادبیات فارسی از مهمترین عناصر هویت فرهنگی و ملی ایرانیان به شمار می‌رود.

وی افزود: زبان در طول تاریخ پرافتخار ایران نقش بسزایی در پیوند اقوام و مناطق مختلف سرزمین ایران داشته است.

نوروزی ادامه داد: شعر و ادب فارسی میراثی گرانبها و گنجینه ارزشمند از تجربیات، دانش و حکمت نیاکان ما است که وظیفه داریم از آن حفاظت و با ترویج آن موجبات استمرار آن را فراهم کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: شعر فارسی همواره نقش مهمی در حفظ هویت ملی و فرهنگ غنی ایرانیان داشته و شاعران بزرگی چون حافظ، مولوی و سعدی با آثار ارزشمند خود روح ایران را زنده نگه داشتند.

وی گفت: ادبیات فارسی نقش اساسی در انتقال ارزش‌های اخلاقی و انسانی داشته و آثار ادبی به زبان فارسی سرشار از مفاهیم عمیق انسانی و اخلاقی است که نسل به نسل منتقل شده‌اند.

نوروزی افزود: این روز شعر و ادب فارسی که به نام شاعر ادب فارسی شهریار است چند پیام راهبردی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها