شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
کتاب «پیشگامان» داستانک‌های جمع منتخبی از دانش‌آموزان هرمزگانی رونمایی شد

هرمزگان - همزمان با ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، کتاب «پیشگامان» مجموعه‌ای از داستانک‌های جمع منتخبی از دانش‌آموزان هرمزگانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، کتاب «پیشگامان» مجموعه‌ای از داستانک‌های جمع منتخبی از دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه پیشگامان علوی است.

سید عباس هاشمی پور، مدیر و موسس مدارس پیشگامان علوی در این مراسم از حمایت و مشارکت خانواده ها از این حرکت فرهنگی سپاسگزاری کرد و گفت: مدارس پیشگامان علوی در کنار آموزش، نگاه ویژه‌ای به مسئله پرورش استعدادهای دانش آموزان و کشف استعدادهای هنری آن‌ها دارد.

مرضیه اسدی نژاد، مدیر دبستان دخترانه پیشگامان علوی نیز با ابراز خرسندی از چاپ کتاب داستانک‌های دانش آموزان، ابراز امیدواری و علاقه کرد که این حرکت ادامه دار و مستمر باشد.

مرجان هدایت، معلم و گردآورنده کتاب نیز شرح مختصری از چگونگی برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت داستان نویسی و روند نگارش داستان‌های را بیان داشت و تاکید کرد این مجموعه داستان اگرچه توسط نوآموزان و دانش آموزان مقاطع دبستان نوشته شده اما استاندارهای داستان نویسی را رعایت کرده است.

ادبیات، از ما انسان بهتری می‌سازد

در بخشی دیگر امیرحسین والا ناشر اثر نیز با ارزشمند خواندن این اقدام بیان کرد: ادبیات در تمام مقاطع زندگی به یاری ما خواهد آمد.

وی افزود: فارغ از اینکه ما چه شغلی داریم ادبیات، از ما انسان بهتری می‌سازد و در حرفه تخصصی ما نیز کیفیت ایجاد می‌کند.

این نویسنده کودک ادامه داد: توانمندی کودکان و نوجوانان حاضر به دلیل گستردگی اطلاعات آن‌هاست. زیرا ازهمه سو در معرض آگاهی و شناخت هستند. و علت دیگر آن نیز بواسطه حمایت و تربیت پدر و مادرانی است که خود راه کودکان را برای بالندگی هموار می‌سازند.

والا در بخش دوم سخنانش گفت: از ویژگی ظاهری این کتاب این است که هر داستانک در یک صفحه آمده و در صفحه مقابل آن تصویرش لحاظ شده است. همچنین سادگی، تنوع، زیبایی و جذابیت از ویژگی‌های دیگر این مجموعه داستانک هستند.

این شاعر هرمزگانی ابراز داشت: نگاه جهانی و بین المللی کودکان و نوجوانان در خلق داستان نیز در نوع خود قابل ملاحظه است. داستان ها نیز گاهی پندآموز، برخی تاریخی، در مقطعی مسائل روز را مطرح می‌کنند، در جایی از قهرمانان زندگی‌شان نوشته‌اند، روزمرگی را به تصویر کشیده و بعضی وقت‌ها انسان دوستی و بشر دوستی را آورده و گاهی داستان‌ها بوی مذهب می‌گیرند.

داستان بستنی یخ زده اثر سدنا خلیلی، امید به قلم نیکان ریاضی، پرنده زخمی نوشته اسرا حاتمی، موتور سواری از ابوالفضل اسماعیلی، سارا و سینا از السا عباسی، راز بزرگ از آسنا سالاری، روبرتو کارلوس از آیدین عسکری، گاو طاها از سایدا جعفری، برادران دوقلو از امیرعلی پناه بر، خرس کوچولو از آندیا باغستانی، اسپایدرمن قهرمان از اهورا سلطانی نژاد، دوست داشتن از نیکا حسن‌زاده، ارتش پادشاه از آراد رزمجویی، کار گروهی آتریسا موسوی، پایان شب سیاه سپید است از ایلیا حمزه‌ای، نیل تنها از الینا هاشمی‌پور، سگ گمشده از آراد حیدری، همکاری از بهار عادل‌فر، آرزو داشتن از مهرسام دژوان، ملکه رازداری باش از سید نیروانا سیدی، دنیای سبزیجات از زهرا پرکمان و آرزوی اِنسلادوس از سام کشاورزی در این کتاب آورده شده است.

«پیشگامان»، آخرین اثر مرجان هدایت، در ۵۶ صفحه مصور به تصویرگری سام کشاورزی، گرافیست و طراح جلد احسان ایرانمنش، صفحه آرایی امیرحسین والا، با شمارگان ۵۰۰ نسخه به قیمت ۱۱۰ هزارتومانی به کوشش انتشارات «سومیتا» چاپ و منتشر شده است.

این اثر شنبه شب (۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲) با حضور دانش آموزان و نویسندگان اثر و با هنرنمایی محمد امین معتمد نوازنده گیتار و خواننده جوان هرمزگانی، امیرحسین گردی تختی نوازنده گیتار و طاها مدرسی نوازنده ساز کاخن در شعبه یک مدرسه پیشگامان علوی در انتهای خیابان دانشگاه، کوی خلیج فارس بندرعباس رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها