شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
تجربه اعتدال؛ آراء نظریات و کارنامه حجت‌الاسلام حسن روحانی در دولت‌های تدبیر و امید

کتاب «تجربه اعتدال؛ آراء نظریات و کارنامه حجت‌الاسلام حسن روحانی در دولت‌های تدبیر و امید» تالیف سعید میرزایی از سوی موسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تجربه اعتدال؛ آراء نظریات و کارنامه حجت‌الاسلام حسن روحانی در دولت‌های تدبیر و امید» تالیف سعید میرزایی از سوی موسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر شد.

شناخت شخصیت‌ها و مسئولین اثرگذار در تاریخ کشور برای حال و آیندة ملت لازم و بایسته است. اخلاق و منش و رفتار آنان، تصمیم‌گیری‌ها، اقدامات و نتایج آن، جزیی از تاریخ کشور است که در خاطره ملت و زندگی او نقش بسته است. فراز و نشیب کشور در اثر محاسبه‌ها، جهتگیری‌ها و اقدامات این شخصیت‌ها، بایستی به درستی ارزیابی و تحلیل شوند تا از دل این بررسی‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی که به قیمت سال‌ها از گذر ملت تمام شده است، استخراج و برای آینده او ثمر بخش گردد.

امام علی (ع) در نامه‌ای به امام حسن مجتبی (ع) می‌نویسد:

من لم یعتبر بغیره لم یستظهر لنفسه: کسی که از تاریخ دیگران پند و عبرت نگیرد و تجربه نیاموزد، در برنامه زندگی خود «پشتیبانی» نگرفته است.(نهج البلاغه نامه ۳۱)

در واقع تاریخ هر ملتی، پشتیبان آن ملت است، چرا که پند و تجربه و عبرت‌آموزی در این تاریخ نهفته است. و هیچ فردی و ملتی بی‌نیاز از چنین درس‌ها و عبرت‌هایی نیست.

سعید میرزایی در این کتاب تلاش کرده است تا ضمن تحلیل و توصیف خواستگاه اعتدال و ویژگی‌های آن و نگاه و برداشت درست از این اصطلاح در بُعد سیاسی و حاکمیتی، از دوران دولت یازدهم و دوازدهم که با مشی «اعتدال» به صحنة قدرت و حاکمیت جمهوری اسلامی آورده است، ارزیابی داشته باشد.

این ارزیابی با توجه به اصول و گفتمان انقلاب اسلامی که در مشی و جهتگیری رهبر معظم انقلاب اسلامی متجلّی است صورت گرفته است. ارایه اسناد در این بررسی مورد تأکید بوده و تصاویر متناسب از بین صدها تصویر نیز بخوبی انتخاب شده است.

کتاب «تجربه اعتدال؛ آراء نظریات و کارنامه حجت‌الاسلام حسن روحانی در دولت‌های تدبیر و امید» تالیف سعید میرزایی در ۳۵۲ صحفه با قیمت ۱۶۰ هزار تومان از سوی موسسه فرهنگی هنری قدرولایت در قطع وزیری منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها