پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
تفسیر و تحلیل واقع بینانه از مسائل فرهنگی و هنری کشور صورت گیرد

کردستان _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تحلیل واقع‌بینانه از مسائل فرهنگی و هنری در کشور گفت: می‌طلبد مسائل فرهنگی و هنری کشور به طور واقع‌بینانه تحلیل تا در راستای تعالی آن گام‌های موثری برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از اعضای جبهه فرهنگی استان کردستان اظهار کرد: کمتر استانی در کشور شرایط اطلاق عنوان کامل فرهنگی و هنری را دارند که کردستان از این ویژگی برخوردار است و کاملاً استانی فرهنگی و هنری است.

وی اضافه کرد: کردستان علی رغم همه مشکلات پیش روی آن، شاهد تعالی فرهنگی و هنری در آن بوده‌ایم و این براحتی قابل مشاهده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از مسائلی که ما باید نسبت به آن حساس باشیم تحلیل واقع‌بینانه از شرایط و مسائل جامعه است و نباید در این زمینه دچار خوش‌بینی و بدبینی شویم.

اسماعیلی با بیان اینکه بخشی از جهاد تبیین توصیف واقعی از جامعه است و این به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست، بیان کرد: به دلیل شبکه گسترده تعاملات در حوزه سبک زندگی و افزایش ارتباطات بین کشورها، انتظارات هم افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۲ شبکه ماهواره‌ای معاند به زبان کُردی، افزود: با همه این تهدیدات در موضوعات مختلف و به ویژه اعتقاد به مسائل دینی براساس نظرسنجیهای انجام شده مردم همچنان خواهان حفظ ارزش های اسلامی هستند و با همه تهدیدها شاخص‌های فرهنگی به نفع انگاره‌های دینی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چند سال گذشته در حوزه فرهنگ جریانی تلاش می‌کرد حاکمیت را از حوزه فرهنگ خارج کند که موفق نشدند.

تفسیر و تحلیل واقع بینانه از مسائل فرهنگی و هنری کشور صورت گیرد

اسماعیلی یادآور شد: سال ۱۳۸۴ اقتصاد حوزه کتاب در ایران ۲۵۰ میلیارد تومان بود و وزارت ارشاد برای مدیریت حوزه کتاب ۸۰ میلیارد تومان در اختیار داشت.

وی ادامه داد: اقتصاد کتاب در سال ۱۴۰۰ به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و برای مدیریت فضای کتاب وزارت ارشاد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین به دلیل عمق قدرتمند فرهنگی کشور است، گفت: امسال مردم اقصی نقاط کشور به ویژه از مرز باشماق مریوان شاهد حضور پرشور مردم برای شرکت در اربعین بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش جبهه فرهنگی برای گسترش فرهنگ انقلاب و ارزش های دینی تشکر کرد و گفت: این روزها، روزهای تلخی را داریم پشت سر می گذاریم و حوادث غمباری را در غزه شاهد هستیم که روح و جان همه مومنان و آزادیخواهان دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این میزان از خشونت که در این دوره تاریخی شاهد آن هستیم نشان می دهد با چه رژیم نژاد پرست و طغیان گری مواجه ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها