پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
اعتبار لازم برای افتتاح کتابخانه شهرستان قروه تامین می‌شود

کردستان _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوید افتتاح کتابخانه قروه را به اصحاب فرهنگ و هنر داد و گفت: اعتبار لازم برای بهره‌برداری از این کتابخانه تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، محمد مهدی اسماعیلی و هیئت همراه ظهر پنجشنبه با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از قدیمی ترین کتابخانه عمومی شهر سنندج بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا در خصوص افتتاح کتابخانه عمومی شهرستان قروه، نوید افتتاح کتابخانه را به اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان داد.

اعتبار لازم برای افتتاح کتابخانه شهرستان قروه تامین می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۲ میلیارد تومان برای تکمیل این کتابخانه نیاز است، افزود: اعتبار لازم برای بهره‌برداری از این کتابخانه تامین می‌شود و تجهیز آن نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی ۲۰۰ تا هزار کتابخانه سیار در سراسر کشور گفت: بنا داریم کتابخانه‌های سیار را گسترش دهیم و در حال مجهز کردن و تغییر کاربری تعداد زیادی از «ون و وانت» برای تحقق این برنامه هستیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در این بازدید، گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان را ارائه داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۵۳ کتابخانه مشارکتی در استان کردستان فعال است که بیشتر این کتابخانه‌ها در وضعیت مطلوبی نیستند.

اعتبار لازم برای افتتاح کتابخانه شهرستان قروه تامین می‌شود

معصومه خوانسار حسنی، با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان فضای وسیع و خوبی در اختیار دارند، افزود: این کتابخانه‌ها نیازمند نگاه ویژه‌ای هستند و با بهسازی و نوسازی این فضاهای فرهنگی می‌توانیم امکان استفاده افراد بیشتری را فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه ۱۱ شهر استان کردستان فاقد کتابخانه است خواستار تاسیس و افتتاح کتابخانه در این شهرها شد و اضافه کرد: کتابخانه فردوسی سنندج چیزی حدود ۵۴ هزار جلد کتاب دارد که از این تعداد ۷ هزار جلد مخصوص کودکان است.

رئیس جمهور و هیئت دولت صبح پنجشنبه به استان کردستان سفر کرد و در بدو ورود در فرودگاه این شهر، مورد استقبال نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و جمعی از مسئولین استانی قرار گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها