چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
صنعت چاپ قم مثال‌زدنی است

قم - مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان قم، صنعت چاپ استان را مثال‌زدنی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، روح‌الله ابراهیمی در دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ استان قم با قدردانی از پیشکسوتان و فعالان حوزه چاپ و نشر قم گفت: در این شرایط اقتصادی کشور صنعتگران پیشتازان جنگ اقتصادی هستند.

وی صنعت چاپ قم را مثال زدنی دانست و افزود: امروز چاپ دیجیتال، انقلابی در این صنعت ایجاد کرده است و صنعت چاپ و نشر قم نیز با تامین زیر ساخت‌ها می‌تواند به این سمت حرکت کند.

ابراهیمی با بیان اینکه در حوزه چاپ و بسته‌بندی باید زیر ساخت‌ها را فراهم کنیم، تاکید کرد: به ۷۰ واحد چاپ و نشر در شهرک شهاب زمین واگذار شده است و ۱۵ واحد آنها پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند و مابقی هم بعد از کارهای عمرانی پروانه بهره‌برداری دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بیان کرد: قطعاً یکی از حلقه‌های مفقوده در دیگر بخش‌های صنعت بحث بسته بندی است؛ بسته‌بندی موضوع اساسی و مهمی برای ورود به بازارهای بین‌المللی است.

ابراهیمی ادامه داد: در مدل توسعه خوشه‌های صنعتی مطالعه شناختی انجام می‌شود و تمام ذی‌نفعان آن حوزه شناسایی و مشکلات، نقاط قوت و ضعف آن‌ها احصا و بر اساس آن تدوین برنامه‌های عملیاتی و ترسیم زمان‌بندی برای اجرا و بعد از آن پایش را خواهیم داشت؛ هدف این است که واحدهای صنعتی به بلوغ برسند و خود توان حل مسائل و مشکلات را داشته باشند.

هدف ما رونق صنعت چاپ استان قم است

اکبر ابدالی رئیس سازمان صنعت، تجارت و معدن استان با بیان اینکه صنعت چاپ و نشر در قم از وزن بالایی برخوردار است، گفت: این صنعت در قم که شهر فقه و فقاهت است عجین شده است.

وی افزود: بنابراین اداره برای کمک به فعالان این صنعت آمادگی همکاری دارد و در موضوع واردات ماشین‌آلات به روز و صادرات، هر نامه‌نگاری که لازم باشد برای ثبت سفارش در خدمت آنها هستیم و حتی اگر لازم باشد با وزارتخانه نیز هماهنگ می.کنیم تا کارها به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه هدف ما توسعه و رونق صنعت چاپ و نشر استان است، بیان کرد: ظرفیت ستاد تسهیل استانداری نیز وجود دارد. هر مشکلی که در این راه وجود دارد می‌توانیم در ستاد تسهیل استانداری قم مطرح کرد و برای رفع آن راهکاری ارائه دهیم و در زمینه تسهیلات بانکی نیز آمادگی وجود دارد تا افراد را به بانک‌ها معرفی کنیم.

ظرفیت چاپ ما فوق‌العاده است

در ادامه سیامک زرگران مدیر عامل گروه اقیانوس آرام، از واحدهای فعال شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: اهمیت صنعت چاپ از گذشته تا به امروز بسیار بالا است، شاید اگر صنعت چاپ نبود خیلی چیزها نبود. امروز در صنعت چاپ جهان کارهای زیادی انجام می‌دهند که امیدواریم ما هم در کشورمان در حوزه چاپ به این بلوغ برسیم.

زرگران افزود: نیروی انسانی که در این حوزه داریم بی‌نظیر هستند، جوانان ما بسیار مستعد و باهوشند ما بسیار قابل رقابت هستیم. صنعت چاپ ما در منطقه این آمادگی را دارد که دیگر صنایع را که صادرات محور هستند کمک کند برای تقویت و رونق صادرات ما در کل حوزه خاور میانه اهرم باشد.

وی بیان کرد: ظرفیت چاپ ما و ظرفیت نیروی انسانی ما فوق‌العاده است و کشور رو به پیشرفت است. ما در حوزه کاغذ تحریر آمادگی تامین داریم، فقط لازم است که همه دست به دست هم بدهیم و با زمانبندی درست مشکلات را حل کنیم.

این فعال حوزه چاپ و نشر گفت: ما در کشور چاپحانه‌هایی داریم که کاغذ و مقوای مورد نیاز خود را به صورت بندی خرید می کنند، این مورد در کشور ما با این همه پتانسیل عجیب است.

وی گفت: فعالان حوزه چاپ و نشر باید بدانند که تکنولوژی‌های به روز جای خود را در دنیا باز کرده است و ما باید سهم خود را از این تغییر بهره‌برداری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها