سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
«اساطیر یونان» در بازار کتاب

کتاب «اساطیر یونان» از مجموعۀ درسگفتارهای عباس مخبر درباب اساطیر ایران و جهان توسط نشر مرکز منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اساطیر یونان» تالیف عباس مخبر توسط نشر مرکز منتشر شد. چشم‌انداز اسطوره‌های یونان، اسطوره‌های آفرینش، خدایان الهاگان المپ، دیگر الهگان مهم یونانی، تبارشناسی خدایان و الهه‌های یونانی، عاشقانه‌های یونانی، ایلیاد، اودیسه، قهرمانان اسطوره‌ای یونان، کیش‌های رازآمیز یونانی، انه‌اید و تراژدی بخش‌های دوازدگانه این کتاب را تشکیل داده‌اند.

این کتاب از مجموعۀ درسگفتارهای مؤلف درباب اساطیر ایران و جهان است. اسطوره‌های یونان بخشی از جذاب‌ترین و اثرگذارترین اسطوره‌های جهان است. این پیکره غنیِ خیال‌آفرینی بشر، از زمان تدوین آن یعنی ۲۵۰۰ سال پیش تا امروز الهام‌بخش نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان، شاعران، نقاشان، موسیقی‌دانان، هنرمندان تجسمی و انواع هنرهای جدید ازجمله سینما بوده است.

مؤلف در این کتاب تلاش کرده است تا ضمن معرفی این مجموعه، گامی به پیش بردارد و با نگاهی تحلیلی، به تبارشناسی خدایان و الهه‌ها و بن‌مایه‌های فلسفی، تقدیرگرایانه و روانکاوانه مندرج در پس و پشت آنها بپردازد. توجه به بخش‌های کم‌تر دیده‌شده اساطیر یونان و تأکید بر اهمیت و نقش الهه‌ها در مجادله دیرپای میان نظام‌های مادرتبار و پدرسالار از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

اساطیر یونان در ۳۶۰ صفحه و به قیمت ۲۹۵ هزار تومان توسط نشر مرکز روانۀ بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها