جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی بیجار اختصاص یافت

کردستان _ فرماندار بیجار با اشاره به جایگاه کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگی کردستان گفت: در سال جاری از محل تملک دارایی‌های بیجار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیجار، محمدحسین محبیان، صبح پنجشنبه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی، با عملکرد و برنامه‌های خود می‌توانند نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگی استان بیان کرد: در سال جاری از محل تملک دارایی های شهرستان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار اختصاص پیدا کرده که نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

فرماندار بیجار با تاکید بر اینکه توجه به کتابخانه‌های عمومی در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است، افزود: آثار و نتایج فعالیت‌های فرهنگی بر تمام بخش‌های جامعه اثرگذار است و جامعه را به سمت و سوی توسعه هدایت می‌کند.

وی خواستار توجه شهرداری‌ها به پرداخت نیم‌درصد به حساب انجمن شد و افزود: شهرداری‌ها می‌توانند علاوه بر پرداخت نیم‌درصد مطابق قانون، به شیوه‌های دیگری از کتابخانه‌های عمومی حمایت کنند.

۴ درصد جمعیت بیجار عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه از مجموع جمعیت شهرستان بیجار، چهار درصد عضو کتابخانه هستند، افزود: شاخص‌های کتابخوانی در این شهرستان باید بیش از پیش افزایش پیدا کند.

بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی بیجار اختصاص یافت

معصومه حسنی خونسار عنوان کرد: بر اساس آمار به ازای هر فرد از مجموع جمعیت بیجار یک نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود می‌باشد که این میزان از میانگین استان بالاتر است.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و حمایت از این نهاد فرهنگی نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد.

به ازای هر فرد یک جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی بیجار وجود دارد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۶ باب کتابخانه عمومی در این شهرستان، عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۹۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

سارا الوندی، تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی بیجار را ۹۱ هزار و ۴۰۰ نسخه ذکر و یادآوری کرد: بر این اساس به ازای هر فرد یک جلد در کتابخانه‌های عمومی شهرستان موجود است.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این نشست از فعالیت‌های علی‌مراد صحرایی، کتابدار کتابخانه عمومی مرحوم لطف اللهی بیجار تجلیل و تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها