سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
دومین همایش ملی نظامی شناسی در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

آذربایجان‌غربی- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: دومین همایش ملی نظامی شناسی با ۶ محور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

پیروز قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه گفت: امسال دومین همایش ملی نظامی شناسی با ۶ محور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این همایش در دو بخش اجرایی و علمی برگزار می‌شود، افزود: در بخش علمی این همایش دانشگاه‌های آفاق، ارومیه، آزاد و پیام‌نور و در بخش اجرایی آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌ها مشارکت دارند.

وی بیان کرد: روانشناسی و تحلیل شخصیت‌ها در آثار نظامی، زن، خانواده و هویت فرهنگی در آثار نظامی، موسیقی، رنگ و هنر در آثار نظامی، اندیشه‌های جامعه‌شناختی و مردم شناختی در آثار نظامی، کاربرد تعلیمات اساطیری و تاریخی در آثار نظامی و بررسی عناصر داستان در آثار نظامی از جمله محورهای دومین همایش ملی نظامی‌شناسی است.

این مسئول ادامه داد: همایش ملی نظامی‌شناسی در ارومیه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و با مشارکت موسسه آموزش عالی آفاق برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: مقاله‌های ارائه شده در سایت‌های Civilica و isc نیز ثبت خواهند شد.

قادری ادامه داد: برگزاری شب شعر، مسابقه کتابخوانی، مسابقه نقاشی، نمایشگاه هنری از اشعار و آثار خوشنویسی، قصه‌گویی، نشست‌های تخصصی و مسابقات کتابخوانی در برنامه شاد آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این همایش است.

وی گفت: در اولین همایش نظامی شناسی سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد ۳۴ مورد برای ارائه انتخاب شدند و امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد مقالات به ۱۵۰ مورد برسد.

قادری گفت: سال قبل به‌دلیل برخی محدودیت‌های مسافتی برای ارائه دهنده‌های مقالات اختتامیه علمی این مراسم به‌صورت مجازی برگزار شد ولی امسال مقالات بصورت حضوری ارائه خواهند شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: نظامی گنجوی یکی از مفاخر و بزرگان ایران زمین است که این بزرگداشت برای بیان بخشی از هویت فرهنگی ما نقش مؤثری را خواهد داشت و ما باید از داشته‌ها، مفاخر و آثاری که اندیشمندان به وجود آورده‌اند، پاسداری و حفاظت کنیم.

به گزارش ایبنا؛ برای اختتامیه این همایش در ۷ اسفندماه سال‌جاری از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دعوت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها