چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
هنرمندان، اصحاب رسانه و قلم زوایای جدیدی از دوران دفاع مقدس را به تصویر بکشند

ایلام-مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثاگران گفت: هنرمندان، اصحاب رسانه و قلم زوایای جدیدی از وقایع دوران دفاع مقدس را به تصویر بکشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، علی تن، در نشست صمیمی با ایثارگران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که صبح امروز در سالن جلسات مجتمع فرهنگی‌هنری ارشاد، با حضور مدیرکل و کارکنان و ایثارگران برگزار شد، گفت: هنرمندان، اصحاب رسانه و قلم زوایای جدیدی از وقایع دوران دفاع مقدس را به تصویر بکشند.

مشاوروزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امورایثارگران ضمن ابراز خوشحالی از حضور در استان ایلام و جمع ایثارگران اداره‌کل گفت: شورای مشاورین وزرا هرماه به یک استان سفرکرده، مسائل و مشکلات ایثارگران را بررسی کرده و برنامه‌هایی از جمله دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، غبارروبی مزار شهدا و برگزاری جلسه شورای ترویج ایثار در طی این سفرها برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از این سفرها این است که مسائل و پیشنهادات مختلف دستگاه‌های مختلف در حوزه ایثار و شهادت در کارگروه‌های مختلف مطرح شده و کارگروه فرهنگی نیز به این وظیفه خود عمل می‌کند.

مشاور وزیر فرهنگ در امور ایثارگران با اشاره به دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان گفت: با توجه به حجم درگیری‌های دوران دفاع مقدس در شهر ایلام و سایر شهرهای این شهرستان و نارسایی‌های بسیاری که در این استان وجود دارد، لزوم رسیدگی بیشتر به استان ایلام در تمام جنبه‌ها امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی تمام تلاش ما این است که به استان‌های محروم، مرزی و استان‌هایی که از جنگ آسیب دیده‌اند، نگاهی ویژه‌تری داشته باشیم؛ بیان داشت: طبق شنیده‌ها، خاطرات و روایت‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران از وقایع دوران جنگ که در این سفر مطرح شد، ساخت یک فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس در استان ایلام، از پشت صحنه جنگ و اتفاقاتی که برای مردم رخ داده است، ضروری است و این موضوع با بنیاد فارابی مطرح می شود.

مشاور وزیر فرهنگ در امور ایثارگران با شاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که در حوزه فرهنگ صد برابر بیشتر باید کار شود؛ افزود: اگر از این زاویه به جنگ نگاه شود داستان و نمایش‌های متعدد، فیلم‌های کوتاه جذاب، تلنگری، مستندهای دیدنی و انیمیشن های تأثیرگذار ساخته می‌شود و هنرهای تجسمی می‌تواند صحنه‌های زیبایی را از این اتفاقات به تصو.یر بکشد و هنرمندان تمام شاخه‌ها باید بسیج شده و این صحنه‌ها را به تصویر بکشند.

هنرمندان، اصحاب رسانه و قلم زوایای جدیدی از دوران دفاع مقدس را به تصویر بکشند

علی تن در ادامه با اشاره به وظایف مجلس در حوزه ایثار و شهادت بیان کرد: در حوزه وزارتی نیز یک‌سری وظایف وجود دارد که از مهم‌ترین آنها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به امور ایثارگران است و یک دهم درصد بودجه دستگاه‌های اجرائی باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد.

وی همچنین با اشاره به نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه ایثار و شهادت گفت: نظر وزیر فرهنگ و ارشا نیز این است که صددرصد امور ما در وزارت باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و وظیفه اصلی وزارت فرهنگ نیز ترویج ایثار و شهادت است.

در پایان این نشست از ایثارگران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با هدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها