شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۵
راهکار ارمنستان برای استفاده بهینه از کتاب های درسی در مدارس

دولت ارمنستان براي استفاده بهينه از کتاب‌ِهاي درسي در مدارس، راهکار جديد دریافت کتاب از کتابخانه‌ها را براي دانش آموزان قرار داده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی، دانش‌آموزان ارمنستان اول سال تحصيلي کتاب‌هاي درسي‌شان را از کتابخانه دريافت مي‌كنند و در پايان سال تحصيلي به مسوول کتابخانه تحويل مي‌دهند. 

مسوولان آموزشي مدارس ارمنستان معتقدند اين شيوه باعث کاهش هزينه دولت و خانواده‌ها و عامل افزایش فرهنگ مسووليت‌پذيري و امانت‌داري در جامعه است. 

نائيرا گالستيان، ریيس کتابخانه يکي از مدارس ارمنستان در اين باره می‌گوید: اين اقدام، فرهنگ درست مصرف کردن را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد. 

خانم زاکيان، معاون مدرسه‌ای در این کشور مي‌گويد: دانش‌آموزان از این طريق، امانت‌داري و صرفه‌جویی را می‌آموزند. آنها موظفند يک چهارم مبلغ نيمي از کتاب‌هايشان را موقع دريافت کتاب‌ها از کتابخانه پرداخت کنند. 

مدت زمان مصرف کتاب‌هاي درسي چهار سال است و پس از اين مدت کتابخانه‌ها موظفند کتاب‌هاي جديدي را خريداري کنند. البته آن دسته از دانش‌آموزاني که از کتاب‌هاي درسي خوب محافظت نکرده‌اند، مجبورند کتاب‌هاي جديدي براي کتابخانه مدرسه تهيه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط