دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۳
«عناوين مجرمانه» در بازار نشر

بررسي «عناوين مجرمانه» در مواد قانوني در قالب كتابي با همين عنوان توسط معاونت آموزش قوه قضاييه تدوين و از سوي انتشارات جنگل منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر اعمالي كه انجام آنها و همچنين اعمالي را كه خودداري از انجام آنها جرم محسوب مي‌شود، از مواد قانوني استخراج كرده و با زباني ساده به بيان آنها پرداخته است. 

كتاب حاضر بين مواد قانوني استخراج شده رابطه‌اي منطقي برقرار و با اشاره به قوانين منسوخ شده، در صورت ضرورت براي هر يك از آنها توضيحات لازم را ارايه كرده است.

تمامي عناوین مجرمانه‌اي كه در اين اثر ذكر شده‌اند، در يك دسته‌بندی کلی قرار گرفته‌اند، برای نمونه عناوینی نظير کلاهبرداری، خیانت در امانت، سرقت و چک پرداخت نشدنی که همگی از جرایم علیه اموالند و در یک فصل جای گرفته‌اند.

از كاربردهاي ديگر اين كتاب كه در مقدمه نيز به آن اشاره شده است، قابلیت استفاده آن برای اموري نظير ارجاع پرونده‌ها بر اساس تخصص قضات به هریک از عناوین یا تعیین صلاحیت مراجع کیفری بر مبنای عناوین کلی است كه در اين اثر مشخص شده‌اند.

كتاب «عناوين مجرمانه» در شمارگان 3000 نسخه، 512 صفحه و بهاي 86000 ريال از سوي انتشارات جنگل و با همكاري انتشارات جاودانه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط