چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۳
۲ مجموعه شعر شهاب مقربین از راه مي رسد

شهاب مقربین، شاعر، که به تازگی مجموعه شعر «این دفتر را باد ورق خواهد زد» از او منتشر شده ، از انتشار دو مجموعه شعر جدید که با همان مضامین و نگاهی که همیشه در اشعارش دنبال می‌کند، خبر داد./

مقربین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این مجموعه شعرها گفت: هنوز برای این دو مجموعه عنوانی در نظر نگرفته‌ام اما یکی از این کتاب‌ها ادامه مجموعه قبلی من با عنوان «این دفتر را باد ورق خواهد زد» است.

وی درباره مضامین به‌کار رفته در این اشعار توضیح داد: این مجموعه شامل ۵۰ قطعه شعر با نگاه اجتماعی و فلسفی است که بیشتر به همان مضامین قبلی سروده‌هایم، یعنی مفاهيم مرتبط با هستي‌شناسي و مسائل دروني و تنهايي انسان می‌پردازد. به عبارت دیگر، این نگاه هستی‌شناسانه، نگاهی به وضعیت انسان معاصر است.
این شاعر درباره مجموعه شعر دیگرش گفت: حدود ۸۰ قطعه شعر عاطفی با سبک سپید را در مجموعه دیگری گردآوری کرده‌ام اما برای این کتاب نیز هنوز عنوانی انتخاب نشده است.

وی که مسوول انتشارات آهنگ دیگر است، درباره کتاب‌هایی که این انتشارات در دست چاپ دارد توضیح داد: از سال گذشته چندین کتاب را در نوبت انتشار داریم. 

مقربین درباره عنوان برخی از کتاب‌ها که در نوبت انتشار به سر می‌برند، اظهار داشت: «مه چهره‌هایمان را با خود می‌برد» رضا چایچی، «زنی آمد مرا بپوشد» آزیتا قهرمان، «عاشقانه‌های مصدق» مرتضی بخشایش و «پس از عبور درناها» واهه آرمن، از جمله این کتاب‌هايند.

وی در ادامه تصریح کرد: هفت کتاب از جمله «مجموعه گفت‌و‌گوهای سیمین بهبهانی» و مجموعه شعر «گل» سروده لیلا فرجامی در مراحل اداري انتشار قرار دارند.

شهاب مقربین در سال ۱۳۳۳ در اصفهان متولد شد و سرودن شعر را از دهه پنجاه آغاز کرد. از او پنج مجموعه شعر چاپ شده و کتاب «رویاهای کاغذی‌ام» نیز در برگیرنده گزیده شعرهای اوست. 

«اندوه پروازها»، « گام‌های تاریک و روشن»، « کلمات چون دقیقه‌ها»، «کنار جاده بنفش کودکی‌ام را دیدم»، « این دفتر را باد ورق خواهد زد» و « رویاهای کاغذی‌ام»، گزیده شعرها، عنوان‌های مجموعه شعرهایی اند که تاکنون از این شاعر منتشر شده اند. 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط