سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
كتاب‌‌هاي آموزشي خواهران طلبه بازنگري مي‌شوند

مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران با تشكيل كارگروهي از كارشناسان، متون آموزشي و پژوهشي كتاب‌هاي درسي را بازنگري مي‌كند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام تهراني در هشتمين گردهمايي توجيهي معاونان پژوهشي حوزه‌‌هاي علميه خواهران با اشاره به برنامه‌ها و متون درسي و نقش معاونان پژوهشي در اين زمينه، اظهار داشت: تمام كتاب‌هاي فقه و اصول بر اساس ارزيابي‌ها و كارشناسي‌ها بازنگري و در آنها تحول ايجاد شده است.

وي با بيان اين كه تمام كتاب‌هاي دوره عمومي تحصيل خواهران طلبه بازنگري مي‌شوند، افزود: تعداد زيادي از كتاب‌هاي درسي سطح سه در دست تاليف و بازنگري آنها در حال انجام است.

مدير تاليف و تدوين متون درسي حوزه‌هاي علميه خواهران خاطرنشان كرد: با پيشرفتي كمي و كيفي مدارس علميه، شاهد دگرگوني روش‌هاي تحقيق بوده‌ايم.

در ادامه اين گردهمايي، حجت‌الاسلام شاملي، از استادان حوزه علميه، درباره رابطه روانشناسي و پژوهش بيان داشت: پژوهش‌ بايد براي خود انسان تازگي داشته باشد و ما بايد ظرفيت‌ها را بشناسيم و آن را باور كنيم.

وي افزود: خوديابي و خودباوري از سفارشات حضرت امام (ره) و تاكيدات مقام معظم رهبري است و اگر بخواهيم انقلاب در سطح جهان مطرح شود، بايد به اين باور برسيم.

استاد حوزه علميه قم، راز پيشرفت غربي‌ها را خودباوري دانست و ابراز داشت: رشد و تعالي جامعه اسلامي با به دست آوردن فرهنگ خودباوري فراهم مي‌آيد.

شاملي اظهار داشت: هرگونه پژوهش ديني و نظريه‌پردازي در گرو نياز علم و ايمان و مشاركت در نهضت نرم‌افزاري و توليد علوم ديني است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها