پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۴
مايزليس در مقام اول فروش كتاب‌هاي شطرنج

كتاب «تئوري بنيادي شطرنج» اثر مايزليس با ترجمه رضا رضايي، پرفروش‌ترين كتاب غرفه انتشارات فرزين در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب به دليل آموزشي بودن و بيان ساده‌ترين تاكتيك‌ها و نيز ارايه شطرنج پيشرفته براي ورزشكاران حرفه‌اي، اثري جامع براي علاقه‌مندان اين رشته ورزشي است.

اين كتاب در دوازده فصل طراحي شده است كه از جمله آن مي‌توان به توضيح بازي، هدف بازي، تاكتيك و استراتژي، پوزيسيون، آخر بازي، وسط بازي و 10 نمونه بازي به صورت آموزشي اشاره كرد.

در قسمتي از مقدمه كتاب آمده است: «مايزليس، شطرنج‌باز نامدار روس است و اين كتاب را به اين قصد آن نوشته است كه علاقه‌مندان گام ‌به گام و به صورت علمي و منظم شطرنج را بياموزند.»

همچنين در قسمتي ديگر آمده است: «اين كتاب خواننده را با مفاهيم بنيادي آشنا مي‌سازد و نه صرفاً انجام اين يا آن حركت، بلكه شطرنج‌باز بايد در هر موقعيت و وضعيتي بتواند راه صحيح را از خطا تشخيص دهد. شطرنج را بايد طوري آموخت كه بتوان بازي كرد و مسابقه داد و محفوظات صرف.»

كتاب«تئوري بنيادي شطرنج» که به مايزليس شهرت دارد، در شمارگان 5000 نسخه، 688 صفحه و قيمت35000 ريال از سوي انتشارات فرزين منتشر و روانه بازار نشر شده است. 

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران تا 26 ارديبهشت با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط