چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۰
وقتي پيامبر(ص) به معراج رفت

مجموعه‌اي از روايات رسول اكرم(ص) در شب معراج در كتابي با عنوان «بحوث في المعراج» نوشته سيد علي حسيني‌صدر به زبان عربي از سوي انتشارات دليل ما منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با استناد به منابع معتبر ديني مي‌كوشد به نقل مجموعه‌اي از روايات درباره مشاهدات پيامبر(ص) در واقعه معراج بپردازد.

اين نوشتار به تبيين رخدادها و حوادث مربوط به پاداش و كيفر انسان‌ها و تفسير موضوعي تعدادي از آيات قرآن كريم نظير آيه معراج از سوره اسراء و آيات سوره نجم پرداخته و 50 روايت از مجامع روايي قديم را نقل كرده است. 

به اعتقاد نويسنده اين اثر، پيش از اين دو مبحث «امكان معراج و دلايل و شواهد وقوع حتمي آن» و «عظمت، مفهوم و قلمرو معراج پيامبر(ص)» به تفصيل بررسي شده‌اند و در روايت معصومين(ع) نيز از طرق گوناگون به حوادث و مسايل معراج توجه شده است. 

مبحث پاياني كتاب به جنبه‌هاي كلامي عقيدتي معراج و ذكر ديدگاه شيخ صدوق، طوسي، علامه مجلسي و سيد شبر در زمينه آن اختصاص دارد. 

كتاب‌هاي مرآةالانوار، لسان‌العرب، تفسير مجمع‌البيان، قصص‌الانبياء، تفسير قمي، كتاب التوحيد، بحارالانوار، تفسير التبيان و من‌لايحضره الفقيه از منابع مورد استناد نويسنده در تأليف اين اثرند.

كتاب «بحوث في المعراج» در شمارگان 1000 نسخه، 144 صفحه، قطع وزيري و بهاي 20000 ريال روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط