سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۸
سيماي فرزانگان و علماي دين در «گلشن ابرار»

جلد هشتم كتاب «گلشن ابرار» تهيه و تدوين شده توسط جمعي از محققان پژوهشكده علمي كاربردي باقرالعلوم(ع) از سوي انتشارات نورالسجاد منتشر و روانه بازار نشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر كه هشتمين جلد از مجموعه كتاب‌هاي گلشن راز است، خوانندگان را با سيماي فرزانگان و علماي دين از آغاز عصر غيبت‌كبري تاكنون آشنا مي‌كند. 

در بخشی از مقدمه اين كتاب آمده است: «ذكر اولياي الهي، منزلگه بارش رحمت الهي و خاطره تلاش و كوشش آنها، تقويت كننده عزم و اراده آدمي است كه فارق انسان با ديگر موجودات است. آنان مي‌آموزند كه لذّت و رفاه‌طلبي، بدون عقيده و اخلاق، تكرار سراب طلبي‌هايي است كه خستگي و ناكامي، محصول آن است و در اين وادي حيرت كه پر از پرتگاه‌هاي هول‌انگيز و گردنه‌هاي دزدخيز است، راه بلداني لازم است كه راه‌يافته كوي حق بوده، رهنمايي و راهبري، پيشه‌شان باشد. در تفكر شيعي، دين‌شناسي در عصر غيبت، تنها از عهده كساني برمي‌آيد كه در حوزه فقهي جامع و در حوزه كلامي، ژرف‌نگر و نسبت به تغيير و تحولات جوامع، آگاه‌ترين افراد و عادل‌ترين مردم در عمل به فرامين الهي باشند.» 

براساس مطالب كتاب، "نكوداشت و گراميداشت انسان‌هاي شايسته و فرهنگ‌ساز، ريشه در زيبادوستي و فطرت كمال‌جوي افراد دارد و ستودن صاحبان كمال و زيبايي، همان ارج‌گذاري و فروتني در برابر كمال و زيبايي است و سرّ پايداري و ريشه داشتن اين شخصيت‌ها در اعماق وجود انسان‌ها، از همين پيوند سرچشمه مي‌گيرد. مستحكم‌ترين هويت زوال‌ناپذير، هويت اعتقادي است كه روح معنا به آن استوراي بخشيده است و شكوفه‌هاي اين هويت، با شناخت ميوه‌هايي كه بر ذائقه‌ها حلاوت نشانده‌اند، به بار مي‌نشيند و اين شجره، با طوباي هستي سيراب مي‌شود و تا نفخ صور دوام دارد. "

در كتاب حاضر، علاوه بر معرفي عالمان اسلامي، از استادان و مرتبه آنها، آثار، ويژگي‌ها، عصر آنها، سفرهايشان براي كسب حديث، گرايش فقهي و حديثي آنها، فرزندان و شاگردان‌شان نيز مطالبي نقل مي‌شود. 

در انتهاي اين اثر علاوه بر فهرست اعلام و اشخاص، نمايه‌اي از فهرست مكان‌ها، فهرست جلد اول تا جلد هفتم اين مجموعه نيز به چاپ رسيده است.
 
چاپ اول كتاب «گلشن ابرار» در شمارگان 2000 نسخه، 647 صفحه و بهاي 60000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط