دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۸
رمضاني: جايزه پروين در همه حوزه‌هاي ادبيات فراگير است

«محمدعلي رمضاني‌فراني»، دبير علمي سومين دوره جايزه پروين اعتصامي، در گفت‌وگو با ايبنا، از فراگيري اين جايزه ادبي در همه گونه‌هاي ادبي سخن گفت. وي با برشمردن ويژگي‌هاي اين جايزه تاكيد كرد: از قلم بانوان نويسنده آثار بسيار خوبي در حوزه ادبيات خلق مي‌شوند و جايزه ادبي پروين اعتصامي نيز در واقع، مهم‌ترين جشنواره ادبي است كه براي اين گروه از هنرمندان در نظر گرفته مي‌شود./

رمضاني فراني به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: از ويژگي‌هاي مهم جايزه پروين، اختصاصي بودن آن براي بانوان در حوزه ادبيات است كه جايزه ديگري به صورت تخصصي به آن نپرداخته است.

وي ادامه داد: اين جايزه تقريبا تمام حوزه‌هاي ادبي را دربرمي‌گيرد و با توجه به اين‌كه ادبيات، با طبع بانوان سازگاري خاص دارد، طبيعتا آثار بسيار خوبي نيز از سوي آنان منتشر ‌شود. جايزه ادبي پروين اعتصامي نيز در واقع مهم‌ترين جشنواره ادبي است كه براي اين گروه از هنرمندان در نظر گرفته مي‌شود.

مديركل اداره كتاب و كتابخواني وزارت ارشاد افزود: اين جايزه ادبي علاوه بر توجه به آثار منتشر شده در داخل كشور در حوزه ادبيات، به پژوهش‌هاي ادبي و تحقيق‌هاي ادبي نيز توجه خاص دارد و اين امكان را براي فعالان زن در اين حوزه فراهم مي‌كند تا آثار خود را در معرض داوري و كارشناسي قرار دهند.

رمضاني فراني در پايان گفت: از ديگر ويژگي‌هاي اين جايزه، توجه به آن دست آثاري است كه به ترويج و گسترش زبان و ادب فارسي در خارج كشور توجه دارند تا به نوعي از زحمات بانوان فعال در اين عرصه نيز تقدير شود.

«علي معلم‌دامغاني»، «راضيه تجار»، «ناديا مفتوني»، «سپيده خليلي» و «شهريار زرشناس»، اعضاي هيات علمي جايزه ادبي پروين اعتصامي اند.

سومين دوره جايزه ادبي «پروين اعتصامي»، سيزدهم اسفندماه در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد. اين جايزه از سوي موسسه خانه كتاب اهدا مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط