چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
رادیو ایران، روز حافظ را گرامی‌ می‌دارد

رادیو ایران در برنامه‌های مختلف روزهای 19 تا 21 مهر به بزرگداشت مقام ادبی حافظ شیرازی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، 20 مهرماه در تقویم به نام بزرگمرد شعر و ادب پارسی، خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی رقم خورده و رادیو ایران در برنامه های «باغ هنر، پارسی گویان، ایران‌آوا، عندلیب و جام جم» این مناسبت را گرامی می‌دارد.

برنامه فرهنگی «باغ هنر» که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 پخش می‌شود، چهارشنبه 19 مهر به بررسی اشعار حافظ در عصر حاضر می‌پردازد. «باغ هنر» این هفته به تهیه کنندگی وحید بیات و اجرای شهاب شهرزاد روانه آنتن می‌شود.

برنامه «پارسی‌گویان» همزمان با روز بزرگداشت حافظ با حضور محمدجعفر محمدزاده، پژوهشگر زبان فارسی از ویژگی‌های شعر حافظ می‌گوید. «پارسی‌گویان» به تهیه‌کنندگی سیده‌زهرا صالحی و اجرای حسن همایی پنج شنبه‌ها ساعت 16 تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

برنامه موسیقیایی «ایران‌آوا» كه به معرفی بزرگان موسیقی می‌پردازد، پنج‌شنبه 20 مهر، همزمان با روز حافظ اشعار این شاعر نامدار را مرور می‌کند.«ایران‌آوا» به تهیه كنندگی سعید مبشری و اجرای میثم نیكنام پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ به روی آنتن می‌رود.

برنامه «عندلیب» نیر جمعه 21 مهر ماه به اشعار خوش حافظ دل می‌سپارد و تاثیر اشعار این شاعر را در تولید آثار موسیقایی كشور بررسی می‌کند.«عندلیب» به تهیه‌کنندگی سعید مبشری و اجرای داوود حیدری جمعه‌ها ساعت 22 از رادیو ایران پخش می‌شود.

برنامه «جام جم» نیز که محفل ادبی برای شاعران است جمعه 21 مهر با توجه به اشعار حافظ پخش می‌شود. «جام جم» به تهیه‌کنندگی زهرا صالحی و اجرای حسن همایی جمعه‌ها ساعت 23 از رادیو ایران پخش می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها