سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
شماره بیست و هفتم فصلنامه «مطالعات ایلام‌شناسی» منتشر شد

ایلام- بیست و هفتمین شماره فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام‌شناسی» ویژه تابستان 1402، توسط انتشارات زاگرو چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در ایلام، بیست و هفتمین شماره فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام‌‌شناسی» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی حبیب‌الله محمودیان و سردبیری سیاوش یاری، ویژه تابستان 1402 از سوی نشر زاگرو در 200 نسخه و به قیمت 210 هزارتومان در 214 صفحه چاپ و منتشر شد.

این فصلنامه یکی از نشریات تخصصی و حرفه‌ای در حوزه باستان‌شناسی و رشته‌های مرتبط است که در آن مقالات علمی و پژوهشی به قلم اساتید دانشگاه، دانشجویان، باستان‌‌‌شناسان، مورخان و ایلام‌‌پژوهان و... به طور منظم منتشر می‌شود و در اختیار جوامع هدف قرار می‌گیرد.
 
این مجله تخصصی، با بهره‌گیری از دانش و همکاری تحریریه‌ای صاحب نام در عرصه علوم و تحقیقات و پژوهش به صورت منظم در هر فصل منتشر و توزیع می‌شود.
 
در شماره بیست و هفتم این فصلنامه مطالب بررسی یافته های باستان شناسی دوران هخامنشی تخت جمشید،با تأکید برکتیبه‌ها و الواح ضرابخانه‌های جبال یا پهله در دوره پسا ساسانی، تحلیل محتوای کیفی اشعار چِل سِرو (چهل سرود)از حیث معنوی، اخلاقی، اجتماعی و تربیتی، بررسی ظروف منقوش تك رنگ (مونوكروم) گورستان عصر برنز کال‌نسار در استان ایلام، بررسی هنر ذوب فلزات در زاگرس غربی با تاکید بر فلزِ مفرغ دردوران باستان، زوایای ارزشی حقوق بشردراسلام و چکیده انگلیسی مقالات چاپ و منتشر شده است.
 
فصلنامه‌ «مطالعات‌ ایلام‌ شناسی» با هدف معرفی فرهنگ و تمدن باستانی ایران زمین در دوران حیات تاریخی خود،به ویژه تمدن ایلام باستان، فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرده است. این نشریه با تلاش دست اندرکاران و فرهیختگان عرصه تاریخ و باستان‌ شناسی توانسته تاکنون مقالات حاصل از پژوهش های باستان شناسی و رشته های علمی مرتبط (تاریخ،جغرافیا، زمین‌شناسی، خط و کتابت، مردم شناسی و...) را چاپ و منتشر نماید.

دانشجویان و ایلام‌‌پژوهان می‌توانند آثار و مقالات حاصل از یافته‌‌های پژوهشی خود را به سامانه نشریه http://ilamstudy.ir و یا به نشانی: ایلام، خیابان اشرفی‌‌ اصفهانی، کوچه‌‌ سوم، ارسال کنند.‌ نشانی‌‌‌ پست‌‌‌ الکترونیکی :‌ Ilamzagro@Gmail.com habibmahmoodian@yahoo.com ارسال نمایند.

به گزارش ایبنا، این مجله با هدف معرفی یافته‌های علمی حاصل از پژوهش های باستان شناسی، تاریخ،تمدن و فرهنگ ایلام باستان و تمدن‌های همجوار، به همت نشر زاگرو با مدیریت حبیب الله محمودیان، نویسنده و باستان‌شناس پیشکسوت، تنظیم و منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها