دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
ظرفیت شاعران در ترویج معارف دین و انقلاب استفاده شود

آذربایجان‌غربی-امام جمعه خوی گفت: ظرفیت شاعران در شهرستان خوی بسیار بزرگ است و از این ظرفیت باید در ترویج معارف دین و انقلاب استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی عصر یکشنبه در مراسم عصر شعر دفاع مقدس که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی و با همکاری هفته نامه امید خوی، هفته نامه شفق آذربایجان، حوزه 3 شهید حاج قلیزاده و کانون بسیج هنرمندان، در حسینیه دفتر امام جمعه خوی برگزار شد، گفت: ظرفیت شاعران در شهرستان خوی بسیار بزرگ است و از این ظرفیت باید در ترویج معارف دین و انقلاب استفاده کنیم، دیگر کشورها به‌خوبی توانستند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند ولی ما متاسفانه از این اشعار و هنر زیبا نتوانستیم آنطور که شایسته است، بهره ببریم.

حجت الاسلام قاسم‌خانی ادامه داد: در طول تاریخ شعر و شاعری از جمله تاثیرگذارترین رسانه‌ها بوده است حتی در برهه‌ای اهل بیت(ع) از این هنر استفاده کردند و  ائمه معصومین (ع)به شاعران آیینی زمان خودشان توجه ویژه‌ای داشتند و تاکید می‌کردند که اشعار خود را مخصوصا در حوزه تربیت حفظ کنند.

این مسئول افزود: ظرفیتی که امروزه در رسانه‌ها و فضای مجازی است باید در نشر حداکثری اشعار انقلاب استفاده شود و این کار توجه ویژه متولیان حوزه هنر مخصوصا اداره ارشاد و بسیج را می‌طلبد.

امام جمعه شهرستان خوی با بیان اینکه به بحث دفاع مقدس باید توجه جدی داشت، گفت: شاعرانی که امروز در این مراسم شعر خواندند پیام‌های دفاع مقدس مثل از خودگذشتگی را به‌خوبی وصف کردند.

وی در ادامه گفت: درحوزه شعر و هنر به موضوع سبک زندگی بسیجی و دفاع مقدسی نیز باید توجه داشت و باید بتوانیم این روش زندگی‌ها که سبک زندگی ناب اسلامی است از طریق هنر و شعر به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

حجت الاسلام قاسم‌خانی گفت: الان استکبار جهانی از جمله هجمه‌هایی که به کشور ما وارد می‌کند درحوزه خانواده‌ها است و امروزه جنگ فکری راه‌اندازی شده و دشمن در تلاش است روش زندگی‌ها جوانان را عوض کرده و زندگی ایرانی را تحقیر کند.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: استفاده از ظرفیت دفاع مقدس در استخراج سبک زندگی شهدایی وظیفه همه است و در این حوزه مخصوصا نویسنده‌ها وارد عمل شوند.

وی بیان کرد: رمز موفقیت نبی مکرم اسلام(ص) این بود که رسالتش جهانی شد و امروزه غرب از اسلام‌خواهی نگران است و می‌خواهد موج اسلام‌خواهی را به اسلام هراسی تبدیل کند که در این راستا داعش را ایجاد کردند و پیامبر (ص) بامهربانی و محبت توانست دنیا را فتح کند و ماهم باید ایشان را الگوی خود زندگی و کاری خود قرار دهیم.
 
حسین اصغری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی نیز در این مراسم گفت: این عصر شعر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری هفته نامه امید خوی به مدیر مسئولی اسماعیل اسدلو، هفته نامه شفق آذربایجان به مدیر مسئولی موسی محمد جعفری، حوزه 3 شهید حاجی قلیزاده و کانون بسیج هنرمندان برگزار شد.

وی گفت: انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس در قالب هنر به نوجوانان و جوانان ضروری است و نبايد ثبت رشادت‌ها و ايثارگری‌هاي رزمندگان فقط به درج در تاريخ بسنده شود بلكه در اين راه بايد زبان هنر، شعر و فرهنگ را به كار برد.

اصغری افزود: هدف اصلی از اجرای این ویژه برنامه گرامی‌داشت این ایام و به نمایش گذاشتن رشادت و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: آرامش و امنیت امروز خود را در جامعه مدیون شهدا هستیم و  اگر استقامت و شجاعت شهدا نبود اکنون این آرامش را نداشتیم و باید تمام این رشادت‌ها به زبان هنر ثبت شوند.
 
به گزارش ایبنا؛ در این مراسم علی صلاحلو، میرکاظم حسینی، اکبر صمدنوه‌سی، محمد قلیزاده، فرهاد ابراهیمی، حسن نقی لو و علیرضا خرازی مقدم شعرهای خود را در وصف دفاع مقدس خواندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها