چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
نخستین یادواره شهدای عضو کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی برگزار می‌شود

خراسان شمالی- نخستین یادواره شهدای عضو کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی برگزار می‌شود که به این مناسبت، مدیرکل کتابخانه‌ها و بنیاد شهید امور ایثارگران استان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) در بجنورد،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس بیان کرد: در تلاش برای توسعه تعامل و انجام برنامه‌های فرهنگی مشترک با محوریت برگزاری نخستین یادواره شهدای عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستیم.

مهدی آریان با تاکید بر ضرورت ترویج ادبیات جهاد و مقاومت گفت: یکی از مهمترین اهداف فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ، حفظ روحیه ایثار و شهادت طلبی در جامعه از طریق ترویج ادبیات پایداری و تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهیدان، ایثارگران و جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس است.
 
آریان خاطرنشان کرد: نخستین یادواره شهدای عضو کتابخانه‌های عمومی که برای اولین بار در کشور به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد در راستای نیل به این هدف والا است.
 
وی افزود: بدون شک یکی از بنیان‌های جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری، ترویج سبک زندگی شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده ایشان است زیرا پرداختن به این امر سبب مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی می‌شود.
 
آریان با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به ۵۰ شهید بزرگوار که با مستندات موجود عضو کتابخانه‌های عمومی استان بوده‌اند، شناسایی شده‌اند؛ افزود: طی صحبت‌هایی که با مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شده، تصمیم بر این است که نخستین یادواره شهدای عضو کتابخانه بصورت پایلوت در استان خراسان شمالی و از سال آینده به صورت سراسری در کل کشور برگزار شود.
 
ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با زبان گویای هنر و کتاب
 
قاسم محمدزاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی نیز در این دیدار بر استفاده از ابزارهای مختلف از جمله زبان گویای هنر و به ویژه کتاب و کتابخانه در انتقال، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه زوایای مختلف دفاع مقدس و فرهنگ غنی آن مغفول مانده است؛ گفت: همه مسئولان و سازمان‌ها رسالت سنگینی در مقابل جمع کثیری از هموطنان خود که در آغاز شکل گیری و تحکیم جمهوری اسلامی ایران، حفاظت از آن را بر عهده داشته و در این راه، پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ نقش آفرینی کرده اند، داریم.
 
محمدزاده از آمادگی کامل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی برای همراهی با تمام دستگاه ها، بخصوص نهادهای انقلابی و فرهنگی استان نسبت به همکاری برای تکمیل آثار، نگارش و انتشار خاطرات شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده های معظم ایشان در قالب کتاب، فیلم و مستند و همچنین برگزاری جلسات و نشست های مختلف فرهنگی در راستای گسترش ادبیات پایداری از قبیل نقد و بررسی کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها