چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کاغذ‌های دپو شده در گمرک شهید رجایی حدود ۲ هزار تُن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجم کاغذ‌های دپو شده در گمرک شهید رجایی را ۲ هزار تن اعلام کرد و از گفت‌و‌گو با رئیس قوه‌قضائیه برای ترخیص آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه حاشیه دولت چهارشنبه(۵مهر‌ماه) با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش آن‌ها پاسخ داد.
 
اسماعیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا درباره کاغذ‌های دپو شده گمرک که در سفیر اخیر معاون اول رئیس جمهمور به گمرک شهید رجایی و شهید باهنر اعلام شده بود، گفت: این کاغذ‌ها متعلق به بخش خصوصی است؛ برای ترخصی مشکلی داشت با رئیس محترم قوه‌ قضائیه و بخش‌های دیگر در این باره صحبت کردم همکاری کردند و به‌زودی با رفع مشکل وارد کشور خواهند شد.
 
وی درباره میزان کاغذ‌های دپو شده افزود: حجم کاغذ‌های دپو شده حدود ۲هزار تن است.

اسماعیلی درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بررسی و تأیید درخواست متقاضیان مجوز از وزارت فرهنگ که اعلام می‌شود از 10 هزار درخواست فقط 650 درخواست تاییده شده است، بیان کرد: تا مدتی پیش موضوع دوستان، اتصالات بود که این نگرانی برطرف شده است. دربحث استعلامات که هفتگی آن‌ها رصد می‌کنم؛ توجه داشته باشید بخش عمده فرآیند صدورمجوز در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، موضوع استعلامات است و این بخش از این جریان که در وزارت فرهنگ، با سرعت بالایی پیگیری می‌شود. به‌هر حال در حوزه فرهنگی دغدغه‌هایی وجود دارد؛ بنابراین استعلامات آن طولانی می‌شود.
 
وی افزود: به‌زودی با دوستان در وزارت اقتصاد و دارایی که عملکرد وزارتخانه‌ها را در قالب رده‌بندی اعلام می‌‌کنند، و ممکن است احیانا حمل بر کم‌کاری شود، صحبت خواهم کرد. در مجموع عمدتا تقاضا‌ها در استعلامات، مانده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تغییر ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بدو فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، رهبر معظم انقلاب، مطالبه‌ای درباره بازآرایی رسانه‌ای و تغییرات انقلابی ساختار فرهنگی را مطرح کردند. این دو موضوع را دستور کار داریم و تغییرات ساختاری آمده شده و بخشی در روز‌های آینده ابلاغ خواهد شد. همچنین تغییر مأموریت‌هایی برای مراکز، تعیین شده و آخرین رایزنی‌ها با سازمان امور اداری و استخدامی انجام شده است؛ تلاش می‌کنیم تا چند روز آینده ابلاغ شود. برخی از این تغییرات نیازمند قانون است.
 
اسماعیلی درباره تغییر اسم وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بیان کرد: تغییراسم وزارت وزارتخانه، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد؛ درباره این موضوع با نمایندگان محترم مجلس گفت‌و‌گو کردم دوستان نیز آمادگی خود را اعلام کردند؛ البته تغییر اسم، مسئله اصلی نیست بلکه تغییر ساختار است.
 
وی  ادامه داد: درباره تغییر اسم در حال گفت‌و‌گو هستیم و در وزارتخانه مشغول جمع‌بندی پیشنهادات ارسالی هستیم؛ بنابراین عنوان جدیدی قطعی نشده است. از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دعوت می‌کنیم اگر پیشنهاداتی دارند مطرح کنند. تلاش می‌کنیم براساس اسم کامل متناسب با اقتضائات و ساختار‌ها انتخاب و پیشنهاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها