سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
«عکاس باشی» منتشر شد

شاهرود- کتاب عکاس باشی به قلم زهره صدیقی از سوی انتشارات صریر و با موضوع دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شاهرود، کتاب عکاس باشی به قلم زهره صدیقی و به همت انتشارات صریر منتشر شد.

این کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان نیز حامی آن بوده است.

زهره صدیقی متولد سال 1351 در شهرستان شاهرود است که در حوزه داستان کوتاه و فیلم نامه نیز فعالیت دارد. از او عروسک ملیکا نیز در روایت‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است. 

عکاس باشی در واقع روایت مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس از گردان کربلای شاهرود است. 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:  لحظاتی بعد قایق‌ها با شعارهای کربلا کربلای رزمندگان گردان کربلا از اسکله کنده می شوند و به سمت خورشید غروب خونرنگ خرمشهر می‌روند. هنوز قایق‌ها دور نشده‌اند که ضد هوایی‌ها دور دست‌ها را می زنند و این یعنی در کسری از ثانیه اینجا می شود جهنم؛  این دیگر عادت ما شده در این ده دوازده روز؛ تا دولول‌های ضد هوایی دوردست را می‌زنند باید خودمان را به سنگر برسانیم و الا موجی می شویم یا ترکشی؛ هنوز به سنگر نرسیدم که زمین و زمان بهم می خورد. آسمان یکسره دود می‌شود و غرشی عظیم تمام سلول‌های بدنم را تک تک می تکاند. حالا جز دود و ستون های بلند آتش چیزی مقابل دیدگانم نیست. هواپیماها همیشه همینجوری می آیند می زنند و می روند. 

این کتاب همچنین قرار است در مراسمی رسمی در حوزه هنری شهرستان شاهرود با حضور مسئولان و نویسنده این اثر، رونمایی شود این مراسم به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها