سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
2 کتاب عکس از والدین شهدا به چاپ رسید

زنجان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: امسال دو کتاب عکس از والدین شهدا به چاپ رسیده است.

سید شمس‌‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان تشریح و الگوسازی از فرهنگ شهادت را در ایران اسلامی یک امر ضروری برشمرد و تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با انتشار مقالات و کتاب‌های متعدد و برنامه‌های فرهنگی در طول‌سال‌‌های گذشته در این زمینه گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه تولید آثار فرهنگی در ارتباط با شهدا منحصر و محدود به زمان خاصی نیست، اضافه کرد: تقریبا در تمام سال آثار موضوعی این حوزه تولید و حمایت از آنها با جدیت انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از چاپ دو کتاب عکس از والدین شهدا در سال جاری خبر داد و گفت: این کتاب‌ها شامل عکس والدین شهدا با فرزندانشان، مراسم تشییع شهدا، عکس کودکی شهدا و ... است.

وی همچنین از تولید 15 نمایشنامه توسط نویسندگان زنجانی در حوزه شهدا خبر داد و بیان کرد: برگزاری جشنواره « افتخار من و افتخار محله»، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری شب شعر و رونمایی از کتاب، برگزاری کنگره شهدای شهرستان از سایر اقدامات انجام شده توسط بنیاد حفظ آثار در حوزه شهدا است.

موسوی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر بحث پژوهش و تحقیق در حوزه شهدا نیز بسیار مورد توجه بوده است، اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم این حوزه برگزاری و آشنایی جوانان با دروس مهارت دفاع مقدس در تمامی دانشگاه‌های استان و حمایت از پایان‌نامه‌های موضوعی دفاع مقدس است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها